Česká verzeČeská verze
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Graduate Film Production

Not scheduled

Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
302RAF Z 17 Czech winter and summer
Subject guarantor:
Bohdan SLÁMA
Name of lecturer(s):
Bohdan SLÁMA
Learning outcomes of the course unit:

Student must demonstrate directing skills in the final graduation film.

Mode of study:

veřejná projekce

obhajoba

hodnocení

Prerequisites and co-requisites:

splněné všechny předepsané zkoušky a zápočty za první i druhý ročník Magisterského studia

Course contents:

Final practical exercise by which the student completes the master's study and presents a completed work for the state exam.

Classification deadline: State final exam

Screenplay deadline: March 1

Completion deadline: April - October

Recording technology: 35mm, contact sound or post-synchronization, or combination

Pure footage: 30 minutes (cca. 860m)

Number of shooting days: 14 days

Atelier

Material: 3,294m, negative 35mm color, day work, transfer mini DV, DVD

Sound material: mg 35m for eventual transfer cca. 1000m; 5x60' DAT (or equivalent narrow band); 4 copies writable DC; 1 copy SVHS

Image technology: sound camera 35mm, MOVIECAM, large lighting

Sound technology: DAT Fostex PD 4, or Nagra IV S

Editing: 50 frequency AVID; synchronization 3 hours editing 35mm

Sound Post-production: 5 frequency post-synchronization; 2 frequency of music tranfer; 1 frequency arhcive background noise; 4 hours synchronized background noise outside Studio; 2 frequency transfer of post-synchronization or contact; 6 frequency digital sound editing; 4 frequency mix digital mixing facility; transfer of mix to 35mm mg

Transfer: day work - VHS and server to S-VHS with TC; transfer of two-band 35mm to VHS

Archiving: according to the final coproduction agreement and the Archive regulations, VHS, DVD - FAMU video library.

Recommended or required reading:

Doporučená literatura:

(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)

A. Wajda: Moje filmy

J. Plazewski: Filmová řeč

J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi

J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II

E. Lindgren: Filmové umění

A. Garel, F. Porcile : Hudba a film

S. Ulver: Západní filmová avantgarda

M. Drvota: Základní složky filmu

F. Fellini: Dělat film

Rozhovory Hitchcock ? Truffaut

M. Ciment: Loseyho kniha

J. Monaco: Nová vlna

R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt

M. Čechov: O herecké technice

R. Bresson: Poznámky o kinematografu

P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor

A. Bazin: Co je to film?

Film je umění (sborník statí)

W. Kerr: Jak nepsat hru

Aristotelés: Poetika

I. Bergman: Obrázky

J. Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví

J.. C. Carriere: Vyprávět příběh

S.M. Ejzenštejn: Umenie mizanscény I, II

D. J. Novotný: Chcete psát scénář?

J. Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi

L. V. Kulešov: Základy filmové režie

J. Císař: Základy dramaturgie

F. Daniel ? M.V. Kratochvíl: Cesta za příběhy

M. Rabiger: Directing

M. Mathausová: 12 pádů scenáristiky

J. Monaco: How to Read a Film

D. Arijon: Grammer of the Film Language

K.Thompsonová a D. Bordwell: Dějiny filmu

Assessment methods and criteria:

Posuzuje se :

umělecká kvalita absolventského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.

Course web page:
Note:

-

Further information:
No schedule has been prepared for this course
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2018-06-18