First-Year Workshop 1
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
373DPR1 | Z | 4 | 4/T | Czech | winter |
- Subject guarantor:
- Eric ROSENZVEIG
- Name of lecturer(s):
- Georgy BAGDASAROV, Eric ROSENZVEIG
- Learning outcomes of the course unit:
-
Cílem práce na dílně je individuální rozvoj praktické tvůrčí práce studentů, formou dílčích úkolů, jejich reflexe a reflexe doplňkových zkušeností.
- Mode of study:
-
1. Práce na dílně je věnována především procesuální práci na praktických projektech. Ty mohou být ohraničeny výchozím pedagogickým zadáním anebo jejich východisko, rámce a výsledná podoba jsou určeny studentem (tzv. volné práce).
2. Na poli umění obecně platí, že dílo může být materiální i imateriální povahy, nutnost jeho vnímání může být závislá na čase (díla temporální jako např. hudba, film či video) nebo atemporální (obrazy, tradiční sochy ap.). Tato dílna je zaměřena především na tvorbu s materiálním výstupem a především audio/vizuální mediaci - digitální a analogové video a zvuk.
3. Optimální proces na dílně vyžaduje „přetlakový“ způsob práce - studenti přinášejí náměty, podněty, východiska, libovolně surový či zpracovaný materiál, zformulované koncepty, popis situace, obrazu či zvuk, který je předmětem zájmu, fascinace, nutnosti se jimi dále zabývat a podobně. Na jedné straně platí, že východiskem tvorby nemusí být vždy nějaký koncept, výchozí popis a pod. (byť z pedagogického hlediska je tato forma nejpřístupnější společnému sdílení), na druhé straně si zde zaveďme pravidlo, že každé z vážnějších průběžných východisek, kde padne rozhodnutí k realizaci, bude existovat minimálně ve formě stručného písemného popisu tohoto východiska a záměru jeho rozpracování.
4. Přestože v 1. ročníku je kladen důraz zejména na výstupy v podobě videa, výsledná prezentace - která často spoluurčuje vlastní povahu díla - může být širší, a tak povinnou součástí úvahy o díle musí být úvaha o tom, zda dílo:
- směřuje do veřejného prostoru
- směřuje do kina
- směřuje do televize
- směřuje do galerie
- směřuje do radia
- směřuje na youtube či jiné videoarchivy
- směřuje jinak na internet
- směřuje pouze k úzké prezentaci v rámci dílny či do osobního archivu
(v každém případě mít jasno v tom proč).
- Prerequisites and co-requisites:
-
Rámcovým předpokladem je připravenost na průběžnou praktickou práci, je vhodné, pokud student tváří v tvář rozvrhu úkolů celého semestru střádá tvůrčí nápady, které může následně přinést do procesu práce na dílně.
- Course contents:
-
Dílna 1. ročníku je v prvním semestru zaměřena na prohloubení kontaktu s prostředím celé školy i oboru audiovizuální studia: pracujeme na úkolech z praktik ostatních oborů a studenti se seznamují
s pracemi předchozích let. Průběžně začíná příprava klauzurních úkolů, též formou malých videocvičení (např. můj den, remix, písemná esej, angažovaný klip).
Ve druhém semestru směřujeme ke klauzurám, kde výstupem jsou tři artefakty s částečně volitelným rámcem:
Charakteristika klauzurních úkolů:
1. Transpozice
2a. Za fotografii: intermediální prohloubení fragmentu reprezentace reality (video, fotosérie nebo interaktivní dílo na základě fotografie / série fotografií)
2b. Inspirace textem - audiovizuální řešení epického nebo dramatického textu volná práce
3. volná práce
Transpozice + explikace
Východiskem je analýza audiovizuálního díla, fragment je přetvořené do nového, vyššího celku. Práce zaměřená na kombinaci tvůrčího a analytického přístupu, výsledkem je zpravidla video do 10 minut příp. AV instalace. Východiskem může být libovolný audiovizuální artefakt, fragment (found footage) nebo program AV media (například TV vysílání). Výsledný tvar přetváří a reflektuje vybrané motivy, témata a východiska obsažená ve výchozím artefaktu.
Za fotografii + explikace
Práce spočívající ve východisku statické fotografie (či jiného statického fragmentu vizuální reality), jejímž konceptem je tvůrčí rozvedení hlubších vrstev nebo kontextuálních spojnic s tímto fragmentem do nového díla. Výsledkem může být video do 10 min. nebo instalace.
Inspirace textem + explikace
Na rozdíl od jakéhokoli typu adaptace jde v této práci o intertextuální, příp. intermediální uchopení výchozího textu (literárního, básnického, dramatického, vědeckého, publicistického etc.) coby inspirativního východiska nového díla. Výsledkem může být zpravidla video do 10 min. nebo instalace.
Volná práce + explikace
Libovolné autorské dílo, kterým se chce student prezentovat u postupových zkoušek.
Explikace
Reflexivní text v rozsahu min. 2700 znaků včetně mezer (1.5 normostran). Pojmenovává východiska díla, naznačí autorskou interpretaci a příp. další důležité okolnosti pro vznik nebo vnímání díla.
Průběžným cvičením druhého semestru je Zpověď, využívající principů orální historie.
- Recommended or required reading:
-
Study literature is recommended throughout according to student work.
- Assessment methods and criteria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti a průběžného plnění úkolů, které jsou na závěr společně zrekapitulovány a zhodnoceny.
- Course web page:
- http://cas.famu.cz/page.php?page=6
http://www2.iim.cz/wiki/index.php/Manufaktura - Note:
-
-
- Schedule for winter semester 2017/2018:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Wed Thu Fri Date Day Time Tutor Location Notes No. of paralel Tue 10:40–13:55 Georgy BAGDASAROV Room No. TR-336
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)paralelka 1 - Schedule for summer semester 2017/2018:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Audiovisual Studies - Bachelor - 1718 (required subject)
- Audiovisual Studies - Bachelor - 1718- 3y (required subject)