Pokročilé metody hudebního programování, syntézy a live electronics 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
101PMHP1 Z 3 3T česky zimní

Garant předmětu

Michal RATAJ, Jan TROJAN

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Michal RATAJ, Jan TROJAN

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cvičení orientující se na pokročilé metody hudebního programování, syntézy a resyntézy zvuku, prostorové distribuce zvuku a živých koncertních aplikací.

Výuka se zaměřuje na konkrétní aplikace programování se vztahem na hudební kompozici a live performance. Plán výuky je variabilně sestaven z jednotlivých studentských projetků a projektů, které vznikají v LABu katedry skladby. Platformou je především prostředí MAX, Arduino a Raspberry PI.

Forma studia

teoreticko praktický blok dvou předmětů:

101DANA3 Dějiny a analýza akustickych umění

101PMHP1 Pokročilé techniky hudebního programování

každé pondělí 9 – 12

učebna: 019 LAB (vstup z Malostranského náměstí)

Oba kurzy jsou v letošním roce spojené do jednoho bloku v teoreticko-praktický workshop

téma pro ZS 2018:

Zvuková kompozice pro rádio

premiera v PremEdici Radioatelier, Český rozhlas Vltava, leden 2019

téma pro LS 2019:

Kompozice pro solové nástroje a live electronics, realizace koncertu

Předpoklady a další požadavky

schopnost základní orientace v hudebním programování a DAW

Obsah kurzu

Prozatimní syllabus zimního semestru 2018

  1. 10. Úvod
  1. 10. Zvuková kompozice v rádiu

PremEdice Radioateliéru ČRo Vltava a další radioartové platformy

Katharina Schitt / Michal Rataj: Molyneux Problem

– analyza Pro Tools Session

  1. 10 Práce filmového skladatele ve zvukovém studiu

základní kontury spolupráce ve filmové produkci

architektura kompozičního prostředí

  1. 10 Jan Palach – hudební session, analýza,

akustické versus elektronické

Granulární syntéza a metody kompozice s ní

  1. 10. Symbioza DAW a open source programming

MAX to DAW / vice versa

četba:

Barry Truax: Musical Creativity and Complexity at the Threshold of the 21st Century

5.11. Hudební / zvukové studio a prostor #1

základní strategie, triky

topologie versus spektrum v práci s prostorem

  1. 11. Hudební / zvukové studio a prostor #2

základní strategie, triky

topologie versus spektrum v práci s prostorem

  1. 11. kompoziční práce, praktická výuka
  2. 11. Źivý nebo mrtvý nástroj?

Vitruální nástroje, syntezátory a samply

Hudební exprese v DAW interpretaci

senzory, midi CTRL ad.

  1. 12. kompoziční práce, praktická výuka
  2. 12. kompoziční práce, praktická výuka
  3. 12. vánoční koncert / performance

Povinná literatura pro četbu v zimním semestru:

Leigh Landy: The Music Of Sounds

Daniel J. Levitin: This Is Your Brain On Music

Barry Truax: Musical Creativity and Complexity at the Threshold of the 21st Century

Denis Smalley: Space-form and the acousmatic image

Doporučená nebo povinná literatura

vlastní laptop

Licence software MAX bývá z pravidla k dispozici pro zapůjčení.

Hodnoticí metody a kritéria

Výsledky práce, účast a aktivita na seminářích.

Webová stránka předmětu

www.cycling74.com

Poznámka

Nejsou.

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 019
LAB

(Lichenštejnský palác)
RATAJ M.
10:30–12:00
(paralelka 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 10:30–12:00 Michal RATAJ LAB
Lichenštejnský palác
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů