Pokročilé metody hudebního programování, syntézy a live electronics 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101PMHP1 | Z | 3 | 3T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cvičení orientující se na pokročilé metody hudebního programování, syntézy a resyntézy zvuku, prostorové distribuce zvuku a živých koncertních aplikací.
Výuka se zaměřuje na konkrétní aplikace programování se vztahem na hudební kompozici a live performance. Plán výuky je variabilně sestaven z jednotlivých studentských projetků a projektů, které vznikají v LABu katedry skladby. Platformou je především prostředí MAX, Arduino a Raspberry PI.
Forma studia
teoreticko praktický blok dvou předmětů:
101DANA3 Dějiny a analýza akustickych umění
101PMHP1 Pokročilé techniky hudebního programování
každé pondělí 9 – 12
učebna: 019 LAB (vstup z Malostranského náměstí)
Oba kurzy jsou v letošním roce spojené do jednoho bloku v teoreticko-praktický workshop
téma pro ZS 2018:
Zvuková kompozice pro rádio
premiera v PremEdici Radioatelier, Český rozhlas Vltava, leden 2019
téma pro LS 2019:
Kompozice pro solové nástroje a live electronics, realizace koncertu
- spolupráce se studenty interpretačních oborů
- obsluha a relizace live electronics partů kompozice
Předpoklady a další požadavky
schopnost základní orientace v hudebním programování a DAW
Obsah kurzu
Prozatimní syllabus zimního semestru 2018
- 10. Úvod
- plán semestru – zakončení PremEdici RA
- studio jako orchestr
- mix jako umění orchestrace
- MIKROFONIE – typy mikrofonu, praktické ukázky
- 10. Zvuková kompozice v rádiu
PremEdice Radioateliéru ČRo Vltava a další radioartové platformy
Katharina Schitt / Michal Rataj: Molyneux Problem
– analyza Pro Tools Session
- audio, MIDI, virtualni nastroje, MAX, mix, groups, master
- 10 Práce filmového skladatele ve zvukovém studiu
základní kontury spolupráce ve filmové produkci
architektura kompozičního prostředí
- obrázek, AAF, hudební session
- konfigurace session
- akustické versus elektronické
- reálné versus virtuální
- 10 Jan Palach – hudební session, analýza,
akustické versus elektronické
Granulární syntéza a metody kompozice s ní
- 10. Symbioza DAW a open source programming
MAX to DAW / vice versa
- kombinace lineárních a nelineárních paradigmat ve zvukovém designu
- spektrální deskriptory
- CatArt – vytváření vlastního korpusu
- paradigma psychoakustické komplexity (Truax)
četba:
Barry Truax: Musical Creativity and Complexity at the Threshold of the 21st Century
5.11. Hudební / zvukové studio a prostor #1
základní strategie, triky
topologie versus spektrum v práci s prostorem
- 11. Hudební / zvukové studio a prostor #2
základní strategie, triky
topologie versus spektrum v práci s prostorem
- 11. kompoziční práce, praktická výuka
- 11. Źivý nebo mrtvý nástroj?
Vitruální nástroje, syntezátory a samply
Hudební exprese v DAW interpretaci
senzory, midi CTRL ad.
- 12. kompoziční práce, praktická výuka
- 12. kompoziční práce, praktická výuka
- 12. vánoční koncert / performance
Povinná literatura pro četbu v zimním semestru:
Leigh Landy: The Music Of Sounds
Daniel J. Levitin: This Is Your Brain On Music
Barry Truax: Musical Creativity and Complexity at the Threshold of the 21st Century
Denis Smalley: Space-form and the acousmatic image
Doporučená nebo povinná literatura
vlastní laptop
Licence software MAX bývá z pravidla k dispozici pro zapůjčení.
Hodnoticí metody a kritéria
Výsledky práce, účast a aktivita na seminářích.
Webová stránka předmětu
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:30–12:00 | Michal RATAJ | LAB Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba-specializace elektroakustická hudba (Mg) (povinný předmět hlavní)
- Obor Skladba-specializace skladba (Mg) (povinně volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Režie - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Režie - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Produkce - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Produkce - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Fotografie CZ: Restaurování fotografie- 2013 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář-1819 (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr-1819 (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr-1819_1_rok (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)