Hra na hoboj 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106HO3 | Z | 8 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jana BROŽKOVÁ, Liběna SEQUARDTOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Všechny nově nabyté poznatky o technické stránce hry, o intonaci, rytmu, správném dýchání, interpretaci jsou upevňovány pomocí etud náročnějšího charakteru i skladeb pozdějšího klasicismu.
1a Správná práce jazyka
b Pozornost se věnuje rychlosti staccata
c Výuka jemnosti a snadnosti nasazení. Při nedostatečné úrovni je hledána cesta k nápravě.
2.Etudy mírně náročnějšího charakteru - K. Mille, H . Brod
- Přednesové skladby se dotýkají po hudební stránce i méně snadných - R. Schumann, B. Britten, J. S. Bach, F. Poulenc, G.Ph.Telemann
Forma studia
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
Předpoklady a další požadavky
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
Obsah kurzu
Předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na hoboj potřebuje. Hledá cesty, jak studentům umožnit zvládnout hru na hoboj na té nejvyšší úrovni po technické stránce hry, intonaci, nátiskové a tónové kultuře i po stránce interpretační. Všechny nároky, které jsou kladeny na hráče a které byly objasněny v předmětech hra na hoboj 1 a 2 jsou v tomto předmětu pomocí vhodně volených etud a přednesů zdokonalovány. Zároveň se obrací pozornost k jazyku, jako velmi důležitému fenoménu jemného nasazení tónu či rychlého staccata. Při potížích se hledají / to samozřejmě již od předmětu hra na hoboj 1/ možnosti nápravy. Nyní se učí, co vše nám tato práce s jazykovou technikou nabízí. Jednotlivé druhy nasazení od nejjemnějších až po akcentované či přeforsírované a ve staccatu nejenom rychlost, ale také délka jednotlivých staccatovaných not. Je možno hrát od detaché až po staccatissimo. Nejenom na etudách se procvičují nové poznatky, ale i přednesové skladby jsou voleny tak, aby se tyto poznatky využily i v koncertní činnosti. Ve výběru etud se nacházejí již charakterově náročnější - K. Mille, H. Brod. V přednesových skladbách se dává přednost autorům - R. Schumann, B. Britten, J. S. Bach, F. Poulenc, G. Ph. Telemann.
Doporučená nebo povinná literatura
K.Mille: Etudy
H.Brod: Etudy
R.Schumann: Tři romance
B.Britten: Metamorfosy pro solový hoboj
B.Britten: Dva hmyzí kusy
F.Poulenc: Sonata
G.Ph.Telemann: Sonata a-moll
Hodnoticí metody a kritéria
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
Webová stránka předmětu
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Hoboj (Bc) (povinný předmět hlavní)