Hra na pozoun 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106PO3 | Z | 8 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
1.Komplexní rozvoj techniky studium technicky velmi náročných etud.
2.Studium etud rozvíjejících hru násobným staccatem.
3.Denní práce na rozšíření rozsahu nástroje.
4.Kombinace kantabilního repertoáru, technicky virtuózního přednesu a progresivní soudobé skladby pro pozoun sólo.
Forma studia
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
Předpoklady a další požadavky
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
Obsah kurzu
Předmět je zaměřen na maximální rozvoj technické vyspělosti studenta. Na počátku proběhne jakási inventura výchozí dispozice a flexibilní volbou technických etud (Ušák, Boutry, Buonomo, Pichereau, Bitsch, Blaževič) se tato schopnost dále velice intenzivně rozvíjí. Zde také zcela jistě musí být zopakována hra násobným staccatem, dvojitým i trojitým a to ve velmi rychlých tempech (Ušák, Clarke, Klainhammer). Z přednesové literatury se zaměříme na současné skladby pro sólový pozoun (Bulis, Riedelbauch, Cage, Henze, Hidas, Lang, Berio, Crespo).
Doporučená nebo povinná literatura
J. Ušák:25 etud
R. Boutry:12 etudes
O.Buonomo:Etudes
C. Pichereau:Special legato
M. Bitsch:15 Etudes
V.Blaževič:26 Etudes
J. Ušák:Škola násobného staccata
H. Clarke:Technické studie
C. Gordon:Systematic Approach
E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing
J. Bulis:Soukromé poselství
V. Riedelbauch:Svlékání hadích kůží
S. Adler:Canto 2
I. Berlin:Trombone
D. Bourgeois:Coat de Bone
N. Cage:Music for ? Posaune
D. Fetter:Variations
W. Henze:Sonatine
I. Lang:Libero
V.Persichetti:Parable
L. Berio:Sequenza V.
A. Schnittke:Dialog
I.Xenakis:Keren
B. Childs:Sonata
E. Crespo:Improvisation No. 1
Hodnoticí metody a kritéria
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
Webová stránka předmětu
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Pozoun (Bc) (povinný předmět hlavní)