Hra na pozoun 8
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106POZ8 | ZK | 14 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
1.Hledání vlastního uměleckého profilu studenta a dle toho volba jeho osobního kmenového repertoáru.
2.Doplnění studia novinkami domácí nebo světové provenience.
3.Otázka osobnosti, seberealizace, jedinečnosti a suverenity každého studenta.
4.Posilování sebevědomí.
Forma studia
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
Předpoklady a další požadavky
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
Obsah kurzu
Předmět by se měl velice intenzivně soustředit na profilování studenta. To znamená maximální rozvíjení a posílení jeho předností především v oblasti tónové kultury a vlastní muzikálnosti a tím dosažení nezaměnitelného copyrightu. Kromě studia obvyklého kmenového domácího i světového repertoáru je důležitá orientace na kompozice, které korespondují s typem a charakteristikou studenta a ve kterých uplatní své pozitivní dispozice. Zintenzivnění hry zpaměti, což do té doby bylo mnohdy sporadickou záležitostí, docílit maximálního intenzivního vnitřního požitku při interpretaci ať již hudby dávno minulé, tak zejména současné. Zároveň snaha o hledání nových výkladů moderního kompozičního jazyka. Další posilování sebedůvěry a značná volnost ve výběru skladeb jako výraz velké svobody a důvěry, kterou právě poskytuje vysoká škola.
Doporučená nebo povinná literatura
K. H. Stockhausen:Signale zur Invasion
K. Sturzenegger:B. A. C. H.
G. Scelsi:3 pieces
D. Sanderss:Sonata
R. Boutry:Concerto
V. Cosma:Concerto
P. Creston:Fantasy op. 42
J. M. Defaye:Concerto
G. Delarue:Concerto
F. Domažlický:Concerto op. 35
L.E. Larsson:Concertino Nr. 7
V. Smita:Concertino Es-dur
Hodnoticí metody a kritéria
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
Webová stránka předmětu
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Pozoun (Mg) (povinný předmět hlavní)