Pedagogický seminář moderního tance 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSM2 | Z | 3 | 1T | česky | letní |
Garant předmětu
Lucie HLAVÁČKOVÁ, Sara Maria PUCHOWSKA
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Lucie HLAVÁČKOVÁ, Sara Maria PUCHOWSKA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Předmět vytváří podmínky pro získání praktické zkušenosti s inovativními pedagogickými přístupy a postupy v umělecké tvorbě současného tance. Studenti mají jedinečnou příležitost osvojit si různé způsoby uvažování o těle jako struktuře a těle v pohybu a zároveň rozvíjet svou vlastní kreativitu pod tvůrčím vedením zkušených pedagogů, což zpětně přispívá k jejich vlastnímu uměleckému a intelektuálnímu rozvoji (rozšiřují svůj přehled, zvyšují svou odbornost, učí se samostatnému myšlení, zdokonalují své interpretační a pedagogické dovednosti a uměleckou řemeslnost).
Vedle rozvoje praktických dovedností a schopností se v tomto kurzu klade důraz i na znalost české a světové taneční tvorby a zapojení studentů do širší diskuse v rámci české taneční obce.
Forma studia
Výuka je uskutečněna formou seminářů, účasti na přednáškách a diskuzích.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Obsah kurzu
Obsahem lekcí je poznat svoje vlastní tělo, nacházet odstíny intenzity vlastní tělesnosti a přistupovat k tělu jako k nástroji komunikace tak, aby se stalo zdrojem sdělení. Kurz Pedagogického semináře učí objevovat důvěru ve vlastní pohyb, konkrétně k vědomému pohybu v přítomném těle i mysli. Tato bezprostřední osobní zkušenost pak vede k odstranění nadbytečné námahy a napětí, zvyšuje rychlost, pružnost, stabilitu, komunikaci.
Okruhy a témata:
I.Anatomie v pohybu
II.Práce s vnitřním a intimním prostorem lidského těla, práce s vnějším prostorem
III.Pohybová zkušenost ve dvojici a ve skupině (naslouchání druhého těla prostřednictvím
improvizace a kontaktní improvizace jako rozšíření pozornosti našeho vlastního těla)
IV.Různé způsoby týmové i individuální tvorby, hledání osobitosti v autorském projevu
Doporučená nebo povinná literatura
Feldenkrais, Moshé: Awarness through movement (Pohybem k sebeuvědomění), Praha 1996
Lewis, Daniel: The Illustrated Dance Technique of José Limón. New York 1984
Schurr, Gertrude; Yoccom, R.D.:
Modern Dance (Techniques and Teaching)
Horosko, Marianne: Martha Graham. The Evolution of her Dance Theory and Training, Pennington 1991
Stewart, Virginia: Modern Dance, New York 1991
Stodelle, Ernestine: The Dance technique of Doris Humphrey, Princeton 1978
Warren, Larry: Lester Horton, Modern Dance Pioneer, New York 1991
Cohan Robert, The Dance Workshop, London 1986
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity a zápočet jsou uděleny na základě:
a)80% aktivní účasti na odborných seminářích a workshopech pořádaných KT na HAMU a jejich písemná analýza
b)Přehled o současné české a světové taneční tvorbě
Poznámka
Předmět lze zapisovat opakovaně
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 10:45–12:15 | Lucie HLAVÁČKOVÁ | černý sál Hartigovský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Pedagogika tance (Bc) (povinně volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Bc) - moderní tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)