Komunikační techniky pro interpretační obory 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
108KTI1 Z 1 blok česky zimní

Garant předmětu

Noemi ZÁRUBOVÁ-PFEFFERMANNOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Noemi ZÁRUBOVÁ-PFEFFERMANNOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Komunikační techniky pro interpretační obory pomáhají interpretům, aby sladili své interpretační umění s dalšími složkami verbální i neverbální komunikace. Interpret se musí umět vyjádřit na pódiu volně a bez zábra, musí komunikovat jak s posluchači, tak s dirigentem a kolegou hudebníkem. Probírána je i komunikace s médii (televize, tisk, rozhlas). Zvláštní pozornost je věnována dirigentům, kde je probírána veškerá neverbuáln í komunikace, která nesouvisí s technikou dirigování.

Forma studia

Kontaktní výuka

Předpoklady a další požadavky

Nejsou

Obsah kurzu

Komunikační techniky pro interpretační obory pomáhají interpretům, aby sladili své interpretační umění s dalšími složkami verbální i neverbální komunikace. Interpret se musí umět vyjádřit na pódiu volně a bez zábra, musí komunikovat jak s posluchači, tak s dirigentem a kolegou hudebníkem. Probírána je i komunikace s médii (televize, tisk, rozhlas). Zvláštní pozornost je věnována dirigentům, kde je probírána veškerá neverbuáln í komunikace, která nesouvisí s technikou dirigování.

Doporučená nebo povinná literatura

Lotko, Edvard: Kapitoly ze současné rétoriky, Univerzita Palackého v Olomouci, 2009

Zárubová-Pfeffermannová, Noemi: Gesta a mimika, Akademie múzických umění v Praze, 2008

Thiele, Albert: Jak na „špinavé“ triky a útoky v komunikaci, Grada Publishing, a.s., 2010

Lewis, D.: Tajná řeč těla, Viktoria Publishing, 1995

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivnita na přednáškách.

Poznámka

Nejsou.

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů