Kurz neidiomatické improvizace

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
185MKNI Z 2 blok anglicky, česky letní

Garant předmětu

Iva OPLIŠTILOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Iva OPLIŠTILOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

workshop formou modulu - 5 setkání

první setkání tento semestr 7.3.2019 v 17.00 v učebně 2057 (Lichtenštejn)

Forma studia

Modulová výuka

Předpoklady a další požadavky

Workshop je určen především studentům interpretačních oborů.

Obsah kurzu

Náplní předmětu není žádný z konvenčních stylů (improvizace historická, tematická, jazzová atd.), nýbrž improvizace „volná„, non-idiomatická. Nejde zde o nějaké „osvojování dovedností“, ale o hledání vlastní hudby a schopnost zvukové komunikace:

„Sharing“ : vyjadřovat a sdílet svoje pocity ze hry, formulovat vlastní hudební koncepty.

V diskusích se tříbí názory na estetiku a etiku hudebního projevu.

Doporučená nebo povinná literatura

Je vhodné seznámit se předem s tvorbou hlavních osobností současné improvizační scény: např. Ruth Barberán, Burkhard Beins, Angharad Davis, Rhodri Davis, Axel Dörner, Isabelle Duthoit, Kai Fagaschinski, Klaus Filip, Will Guthrie, Franz Hautzinger, Robin Hayward, Annette Krebs, Seijiro Murayama, Andrea Neumann, Ignaz Schick, Taku Sugimoto, Michael Thieke, Taku Unami, Sabine Vogel, Christopher Williams, atp.

Hodnoticí metody a kritéria

K udělení zápočtu je třeba aktivní účast na workshopu. O udělení zápočtu rozhoduje lektor: doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D.

Poznámka

Workshop je zejména vhodný pro .......... Vítáni jsou však také studenti z jiných kateder a fakult do naplnění kapacity.

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
07.03.2019 17:00–18:30 Iva OPLIŠTILOVÁ Učebna 2057 (HAMU)
Lichenštejnský palác
MODUL blok 5x paralelka 12

Předmět je součástí následujících studijních plánů