Studium skladeb 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
186STS1 | Z | 3 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Těžiště výuky předmětu spočívá ve studiu a rozboru vybraných skladeb baroka a klasicismu. Repetitorium základních pojmů kontrapunktu, harmonie a hudebních forem.
Forma studia
demostrace na mistrovských partiturách
Předpoklady a další požadavky
Předpokládá se znalost forem, harmonie, kontrapunktu a instrumentace na úrovni absolventů konzervatoře a bezproblémová orientace v partiturách.
Obsah kurzu
Konkrétní rozpis učiva vychází ze zadaných seminárních úkolů jednotlivých posluchačů. Každý posluchač je povinen v průběhu semestru nejméně jedenkrát vystoupit s referátem a průběžně se aktivně zúčastňovat diskusí o referátech ostatních účastníků semináře i o referátech přednesených pedagogem.
Doporučená nebo povinná literatura
Burkhart, Charles. Anthology for musical analysis. New York : Schirmer , c2012.
Filip, M. Vývinové zákonitosti klasickej harmónie. Bratislava: SHV.
Hůla, Zdeněk. Nauka o kontrapunktu. Praha : Editio Supraphon, 1985.
Janeček, Karel. Melodika. Praha : SNKLHU, 1956.
----------------- Hudební formy. Praha : SNKLHU, 1955.
----------------- Tektonika. Praha : Supraphon, 1968.
Laitz, Steven G. The Complete Musician: An Integrated Approach to Tonal Theory, Analysis, and Listening. New York: Oxford University Press, 2008.
1965.
LaRue, Jan. Guidelines for style analysis : expanded second edition with models for style analysis, a companion text. Michigan : Harmonie Park Press , c2011.
Owen, Harold. Modal and tonal counterpoint : from Josquin to Stravinsky. New York : Schirmer , c1992.
Rosen, Charles. Sonata Forms. New York-London: W.W.Norton, 1988. ISBN 0-393-30219-9
Thakar, Markand. Kontrapunkt : základy hudební interpretace. Praha : NAMU, 2012.
Tichý, Vladimír. Úvod do studia hudební kinetiky. Praha : HAMU, 1994.
Štědroň, Miloš. Základy polymelodiky (12 analýz). Brno, Masarykova univerzita, 1993.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích, vypracování a prezentace semestrální práce, kterou student přednese na semináři.
Celkové hodnocení se skládá ze 60% z hodnocení aktivity na seminářích a ze 40% z vyhodnocení přednesené seminární práce.
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 17:00–18:30 | Miroslav PUDLÁK | Učebna 2057 (HAMU) Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Dirigování (Bc) (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Hudební režie (Bc) od 2016/17 (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Zvuková tvorba (Bc) (volitelný předmět)
- Obor Zvuková tvorba (Mg) (volitelný předmět)
- Obor Hudební teorie (Bc) od 2016/17 (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)