Výchova k pohybu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EVY1 | Z | 2 | 2T | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- Bystření tělového cítění, vnímání vnitřního prostoru těla a jeho pohybu - konkrétní úkoly, cvičení.
- Prolínání vnitřního prostoru do prostoru vnějšího - uvědomění si těla a pohybu „tady a teď“ v prostoru jeviště - konkrétní úkoly, cvičení.
- Fyzické vnímání rozdílů v uvolnění, povolení, aktivaci a přepětí. Hra s rytmem a pohybovými skladbami - improvizace, krátké etudy.
- Konkétní témata improvizací, z nichž studenti tvoří krátké etudy: můj prostor, živly, barvy.
Forma studia
Pravidelné týdenní setkávání celého ročníku ve velkém sále.
Využívání velkého prostoru pro experimentaci s pohybem.
Zpětná vazba na jednotlivá pohybová zadání:
Jak se vidím/ Jak působím na diváky.
Předpoklady a další požadavky
- Přepoklad koordinovaného pohybu.
- Rytmické cítění.
- Předpoklad pohybové představivosti.
- Muzikalita.
Obsah kurzu
Výchova k pohybu je nezbytná k uvědomění si vlastního těla a pohybu a k jeho následnému přenášení do procesu vlastní tvorby a bytí na jevišti.
- Klid - vnímání času a prostoru.
- Dýchání.
- Uvolnění, povolení, aktivace a přepětí.
- Dynamika pohybu.
- Plastika pohybu.
- Rytmus.
Doporučená nebo povinná literatura
CALAIS-GERMAIN, B.: Anatomy of Breathing. USA: Eastland press 2006.
DYLEVSKÝ, Ivan: Základy anatomie. Praha: Triton 2006.
FELDENKRAIS, Moshé: Feldenkraisova metoda- pohybem k sebeuvědomění. Praha: Pragma 1996.
FELDENKRAIS, Moshé: Awareness Trough Movement, Health Exercises for Personal Growth. New York: HarperCollins 1993.
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila: Nauka o pohybu. Praha: Orbis 1980.
KRÖSCHLOVÁ, Eva: Jevištní pohyb. Praha: Akademie múzických umění 2002.
LECOQ, Jacques: Theatre of Movement and Gesture. ISBN-13: 978-0415359443.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- Prezence v hodinách.
- Zaujetí a osobní invence.
- Jedné či více autorských etud, nebo improvizace - sólo, nebo ve skupině.
- Písemné reflexe.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 15:30–17:00 | Petra OSWALDOVÁ | Malý sál Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven