Kresba a malba 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203KLM3 | Z | 3 | 4T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem výuky je osvojení si schopnosti „více vidět skutečnost“ a být schopen analyzovat rozmanitost jejích forem, tvarů, linií, hmot, barev a světelných vlastností, vzájemných vztahů věcí a následně technických a výrazových možností výtvarného vyjádření. Za nejdůležitější považuji otázky prostorového vnímání a chápání skutečnosti, skladebnosti vztahů věcí a hmot, problém kompozičních zákonitostí a znalost psychologických aspektů barev.
Forma studia
Při malbě zátiší studenty vedu k tomu, aby jeho jednotlivé prvky chápali jako hmotově, tvarově a materiálově autonomní aktéry na scéně. Aby mohly věci vytvářet živý, bohatý a nakonec i organický celek musí být nejprve každý jednotlivý prvek sám za sebe, musí mít svůj nezaměnitelný charakter. Teprve tato rozmanitost může vytvořit jednotu, která má výrazovou sílu obrazu světa.
Malba aktu není chápána pouze jako studium lidské anatomie, prověřování vztahu vzájemných tělesných proporcí, otázek světla, barvy a hmoty, ale i výrazu elementární existenciální pozice -lidského těla v prostoru světa.
Předpoklady a další požadavky
Schopnost výtvarně řešit zadané úkoly v intencích cíle studia.
Obsah kurzu
- ročník kresba a malba zátiší,
- ročník kresba a malba aktu,
od 3. ročníku výuka konzultativní formou studia dle rozmanitých zadání. Tato zahrnují témata: kresba a malba interieru, exterieru, figurální kompozice, dramatické situace. Důraz je kladen na kresebné a barevné vyjádření prostoru, hmoty a světla.
Doporučená nebo povinná literatura
Studijním materiálem jsou encyklopedie výtvarného umění a monografie autorů českého a světového malířství. Dalšími informačními zdroji jsou teoretické statě historiků umění a myslitelů širokého názorového spektra, které umožňují studentům hledat a nalézat jejich vlastní tvůrčí naturel a osobitý úhel pohledu.
Hodnoticí metody a kritéria
Vzhledem k tomu, že studenti přicházejí na DAMU z nejrozličnějších středních škol a sociálních prostředí, mnohdy nedostatečně vybaveni výtvarnými zkušenostmi a technickými dovednostmi, při hodnocení přihlížím především k jejich aktivitě, otevřenosti a míře zvědavosti.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 15:00–20:00 | Petr PAVLÍK | Malírna. | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - kostým a maska (M.A.) (povinný předmět)