Příprava k inscenačnímu projektu (pohyb, zpěv, hlas, hudba) 4

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204WIP4 Z 2 2T česky letní

Garant předmětu

Branislav MAZÚCH

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Branislav MAZÚCH

Výsledky učení dané vzdělávací složky

1.Pochopit význam pohybu v herecké tvorbě.

2.Naučit se vnímat, respektovat a reagovat na další osoby v jevištním prostoru.

3.Rozvíjení herecké kreativity.

Forma studia

Odborné cvičení.

Předpoklady a další požadavky

Schopnost analýzy a syntézy.

Schopnost vizualizace.

Hudební a prostorové cítění.

Tvůrčí aktivita.

Obsah kurzu

Osnova:

1.Prostorová orientace.

2.Pohyb jako výrazový prostředek.

3.Kontaktní techniky.

4.Základy improvizace.

5.Forma a obsah pohybového celku.

Sylabus:

Členění prostoru pohybem, pohyb a zvuk, pohyb a slovo, pohyb a zpěv, hledání výrazových prostředků pro různé vlastnosti a stavy člověka, vztahové a situační pohybové etudy - tvar těla, jeho pohyb, doteky, držení, pohyb ve dvojici trojici a skupině. Zpracování vlastních nápadů do pohybové etudy a její analýza.

Doporučená nebo povinná literatura

J. Kröschlová: Jevištní pohyb

E. Barba, N. Savarese: Slovník divadelní antropologie

R. Cohan: A guide to the Fundamentals of Movement

L. Steinman: Elements of Contemporary performance and dance

Kyliánova nadace: Videozáznamy představení předních umělců, kteří propojují herectví s pohybem či tancem

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny z 60 % za aktivní účast na cvičeních (minimálně 70 % docházky) a 40 % za závěrečnou klauzurní práci.

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost S221
Velký sál

(Karlova 26, Praha 1)
MAZÚCH B.
15:00–16:30
LICHÝ TÝDEN

(paralelka 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 15:00–16:30 Branislav MAZÚCH Velký sál
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů