Volba předlohy pro dramatickou výchovu a dětské divadlo 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
205YVPD2 | ZK | 3 | 10S | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Rozšířit znalosti literatury pro daný věkový stupeň a a formu dramatické výchovy, vzájemně se seznámit s různými typy předloh. Pojmenovat a zformulovat kritéria výběr i důležité prvky rozboru textu z hlediska využití v DV.
Forma studia
diskuse, četba, analýza textů
Předpoklady a další požadavky
- Orientace v teorii a historii literatury pro děti a mládež.
- Orientace ve vývoji a dramaturgii divadla hraného dětmi a mládeží.
- Absolvování předmětů zaměřených na didaktiku dramatické výchovy a související obory.
Obsah kurzu
Volitelný seminář je zaměřený na kritéria volby literárních předloh, event. volně formulovaných témat pro různé formy dramatické výchovy a různé věkové stupně, na jejich rozbor z hlediska využitelnosti v DV. Seminář umožňuje prodiskutování konkrétních děl, autorů nebo žánrů podle volby posluchačů, jejich potřeb a zaměření.
- Přehled po vybrané oblasti literatury.
- Kritéria výběru literárních předloh pro DV.
- Posouzení vybraných literárních děl.
Doporučená nebo povinná literatura
BETTELHEIM, Bruno. Za tajemstvím pohádek: Proč a jak je číst v dnešní době. Přel. Lucie Lucká. Praha: Nakladatelství LN, 2000. 344 s. Přel. z: The Uses of Enchantment. The Meaning and Importance of Fairy Tales. ISBN 80-7106-290-1.
HOŘÍNEK, Zdeněk. Divadlo a drama. Amatérská scéna. 1978, roč. XV, č. 1-12.
MACHKOVÁ, Eva. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2000. 126 s. ISBN 80-85883-54-6.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivity na seminářích,
- prezentace na základě prostudované literatury a pramenů,
- vypracování seminární práce.
Podmínkou absolování předmětu je kvalitní zpracování zvolené oblasti literárních předloh, aktivní účast v diskusí, studium odborné literatury, event. publikace své práce.
Poznámka
Pro studenty 3. ročníku nebo 4. ročníku
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje