Volba předlohy pro dramatickou výchovu a dětské divadlo 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205YVPD2 ZK 3 10S letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Rozšířit znalosti literatury pro daný věkový stupeň a a formu dramatické výchovy, vzájemně se seznámit s různými typy předloh. Pojmenovat a zformulovat kritéria výběr i důležité prvky rozboru textu z hlediska využití v DV.

Forma studia

diskuse, četba, analýza textů

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Volitelný seminář je zaměřený na kritéria volby literárních předloh, event. volně formulovaných témat pro různé formy dramatické výchovy a různé věkové stupně, na jejich rozbor z hlediska využitelnosti v DV. Seminář umožňuje prodiskutování konkrétních děl, autorů nebo žánrů podle volby posluchačů, jejich potřeb a zaměření.

  1. Přehled po vybrané oblasti literatury.
  2. Kritéria výběru literárních předloh pro DV.
  3. Posouzení vybraných literárních děl.

Doporučená nebo povinná literatura

BETTELHEIM, Bruno. Za tajemstvím pohádek: Proč a jak je číst v dnešní době. Přel. Lucie Lucká. Praha: Nakladatelství LN, 2000. 344 s. Přel. z: The Uses of Enchantment. The Meaning and Importance of Fairy Tales. ISBN 80-7106-290-1.

HOŘÍNEK, Zdeněk. Divadlo a drama. Amatérská scéna. 1978, roč. XV, č. 1-12.

MACHKOVÁ, Eva. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2000. 126 s. ISBN 80-85883-54-6.

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

Podmínkou absolování předmětu je kvalitní zpracování zvolené oblasti literárních předloh, aktivní účast v diskusí, studium odborné literatury, event. publikace své práce.

Poznámka

Pro studenty 3. ročníku nebo 4. ročníku

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů