Marketing divadla 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206MKD1 Z 2 2T česky zimní

Garant předmětu

Jiří SULŽENKO

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jiří SULŽENKO

Výsledky učení dané vzdělávací složky

  1. Seznámit studenty s obecně platnými zásadami marketingu a jejich aplikací na marketing umění včetně zdůraznění odlišností obou sektorů.
  2. Připravit studenty na samostatné plánování a realizaci marketingové kampaně pro umělecký projekt.
  3. Seznámit studenty s aktuálními trendy v oblasti marketingu, včetně e-marketingu, marketingu na sociálních sítích a pod.

Forma studia

Lektorská činnost, analýza příkladových studií, diskuse.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Obsah kurzu

Marketing umění - úvod do předmětu

Osnova:

1.Definice marketingu, odlišnosti marketingu pro kulturu a neziskový sektor, literatura.

2.Marketingový mix (klasicky P/C, specifika v kultuře).

3.Marketingová analýza, informační systémy (CRM, sledování dat o zákaznících, zdroje).

4.Trh v oblasti umění a kultury, charakteristika, specifika, trendy (počet divadel, kapacity, legislativa, žánry, agentury, diváci, subjekty trhu...).

5.Segmentace a positioning diváků, trhu, produktu (definice, charakteristika zdrojů informací, smyslu segmentace a positioningu, příklady).

6.Spotřební chování diváků, bariéry přístupu k umění (Maslowova teorie hodnot, charakteristika diváckých preferencí a trendy jejich vývoje, pojmenování bariér).

7.Produkt jako součást marketingového mixu v umění (Ansoffova matice, teorie produktu, charakteristika produktu v oblasti umění a divadla).

8.Cena jako marketingový nástroj (cenové strategie a taktiky, způsoby určení ceny).

9.Umístění, místo a distribuce jako marketingový nástroj (place management, distribuce vstupenek a produktů).

10.Marketingová komunikace 1 (úvod, propagace: nástroje, produkty, procesy).

11.Marketingová komunikace 2 (PR, média, výpočet zásahu cílové skupiny).

12.Marketingová komunikace 3 (subjekty trhu, praxe, rozpočty).

13.Test / zápočet.

Doporučená nebo povinná literatura

Johnová,Černá: Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví, Praha, Oeconomica, 2007

Kesner, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Praha, Grada, 2005

Dvořák, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004

Kotler, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997

Colbert, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

Účasti a aktivity na seminářích. Maximální počet omluvených absencí je 3.

Absolvování semestrálního testu.

Prezentace seminární práce.

Během semestru se vyžaduje aktivní účast v diskusích na seminářích. Zkouška je písemná. Celkové hodnocení se skládá ze 20 % z hodnocení aktivity na seminářích, 60 % z písemné části zkoušky a 20 % prezentace seminární práce.

Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce a absolvování jednoho semestrálního testu.

Webová stránka předmětu

Není

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost
()
SULŽENKO J.
13:00–14:30
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 13:00–14:30 Jiří SULŽENKO
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů