Marketing divadla 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MKD1 | Z | 2 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- Seznámit studenty s obecně platnými zásadami marketingu a jejich aplikací na marketing umění včetně zdůraznění odlišností obou sektorů.
- Připravit studenty na samostatné plánování a realizaci marketingové kampaně pro umělecký projekt.
- Seznámit studenty s aktuálními trendy v oblasti marketingu, včetně e-marketingu, marketingu na sociálních sítích a pod.
Forma studia
Lektorská činnost, analýza příkladových studií, diskuse.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Marketing umění - úvod do předmětu
Osnova:
1.Definice marketingu, odlišnosti marketingu pro kulturu a neziskový sektor, literatura.
2.Marketingový mix (klasicky P/C, specifika v kultuře).
3.Marketingová analýza, informační systémy (CRM, sledování dat o zákaznících, zdroje).
4.Trh v oblasti umění a kultury, charakteristika, specifika, trendy (počet divadel, kapacity, legislativa, žánry, agentury, diváci, subjekty trhu...).
5.Segmentace a positioning diváků, trhu, produktu (definice, charakteristika zdrojů informací, smyslu segmentace a positioningu, příklady).
6.Spotřební chování diváků, bariéry přístupu k umění (Maslowova teorie hodnot, charakteristika diváckých preferencí a trendy jejich vývoje, pojmenování bariér).
7.Produkt jako součást marketingového mixu v umění (Ansoffova matice, teorie produktu, charakteristika produktu v oblasti umění a divadla).
8.Cena jako marketingový nástroj (cenové strategie a taktiky, způsoby určení ceny).
9.Umístění, místo a distribuce jako marketingový nástroj (place management, distribuce vstupenek a produktů).
10.Marketingová komunikace 1 (úvod, propagace: nástroje, produkty, procesy).
11.Marketingová komunikace 2 (PR, média, výpočet zásahu cílové skupiny).
12.Marketingová komunikace 3 (subjekty trhu, praxe, rozpočty).
13.Test / zápočet.
Doporučená nebo povinná literatura
Johnová,Černá: Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví, Praha, Oeconomica, 2007
Kesner, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Praha, Grada, 2005
Dvořák, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004
Kotler, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997
Colbert, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
Účasti a aktivity na seminářích. Maximální počet omluvených absencí je 3.
Absolvování semestrálního testu.
Prezentace seminární práce.
Během semestru se vyžaduje aktivní účast v diskusích na seminářích. Zkouška je písemná. Celkové hodnocení se skládá ze 20 % z hodnocení aktivity na seminářích, 60 % z písemné části zkoušky a 20 % prezentace seminární práce.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce a absolvování jednoho semestrálního testu.
Webová stránka předmětu
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 13:00–14:30 | Jiří SULŽENKO | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)