Management týmu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MNT1 | Z | 1 | 24S | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Co děláme, když komunikujeme a proč přemýšlíme tak, jak přemýšlíme.
Pochopení, co ovlivňuje a formuje profesionální management dnes i do budoucna a co se od manažera očekává.
O jaké teoretické (a v praxi ověřené) směry se můžeme opřít, abychom v řízení byli svobodní a vědomí.
HLAVNÍ JE: Na pozadí teorie připravit studenty na přechod ze středoškolského režimu do režimu vysokoškolského - samostatnost a zodpovědnost v myšlení, konání, výstupech i hodnocení. Podněcovat je k přemýšlení, co vlastně chtějí, jak toho chtějí dosáhnout, co k tomu potřebují apod.
Forma studia
Seminárně v celodenním bloku. Studenti se formou domácí práce se zadanými prameny připraví na aktivní práci v semináři. Záměrem je studenty rozpřemýšlet, odnaučit je dychtit po věcných datech, ale na věci si přicházet sami. V průběhu semináře nastává vyhodnocování, zda všichni rozumí nastavenému kontextu a zda je pro ně seminář přínosný.
Předpoklady a další požadavky
Jedná se o 1. semestr bakalářského studia, tudíž není zde předpoklad splnění jiného předmětu.
Obsah kurzu
Pochopení teoretického základu:
- Teorie komunikace.
- Systémová teorie.
- Objektivismus.
- Konstruktivismus.
- Kvantová mechanika.
- Jazyk, řeč, skutečnost, pravda, kontext, cesta, cíl, kontrola, pomoc, konstrukt, problém, kultura.
Sebereflexe vlastního jednání a myšlení:
- Přemýšlení o vlastním jednání.
- Přemýšlení o přemýšlení.
- Přemýšlení o přemýšlení o přemýšlení.
Komunikace:
- Co a proč to je?
- Jak funguje náš mozek?
- Proč komunikujeme?
- Jaké jsou prostředky komunikace?
- Komunikace bez porozumění?
- Co se během komunikace děje?
- Jaké jsou cíle komunikace?
- Jaké jsou „zásady“ komunikace?
- Verbální/nonverbální komunikace, masová komunikace, veřejná a osobní komunikace - rozdíly.
Doporučená nebo povinná literatura
Berne, Eric: Jak si lidé hrají, Praha: Dialog, 1992
Bono, Edward de: Šest klobouků aneb Jak myslet, 1. vyd. Praha: Argo, 1997
Bourdieu, Pierre: Teorie jednání, Praha: Karolinum, 1998
Fromm, Erich: Umění být, Praha: Naše vojsko, 1994
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004
Popper, Karl: Logika vědeckého zkoumání, Praha: Oikoymenh, 1997
Schlippe, Arist von, Schweitzer J.: Systemická terapie a poradenství, Brno: Cesta, 2006
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě
- aktivní účasti na seminářích,
- vypracování seminární práce.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
19.10.2018 | 09:00–15:30 | přednášková par. 1 | ||||
23.11.2018 | 09:00–15:30 | přednášková par. 1 | ||||
14.12.2018 | 09:00–15:30 | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)