DISK-USE
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
207DUS | Z | 1 | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student si vyzkouší, jaká je jeho schopnost moderovat fundovanou diskusi o konkrétním divadelním tvaru s využitím vlastního odborného názoru, pohotově reagovat na vzniklou situaci, přesvědčivě argumentovat, organicky zapojovat publikum i tvůrce, motivovat ostatní diskutující; ověří si svoji odolnost vůči stresu, schopnost zvládat konfliktní situace; v neposlední řadě otestuje své řečnické schopnosti i dispozice k vystupování na veřejnosti v rámci odborné debaty.
Forma studia
Prezenční na individuální bázi student-tutor.
Předpoklady a další požadavky
Komunikační schopnosti, schopnost jasně formulovat odborný názor i otázky.
Obsah kurzu
Obsahem předmětu je koncepce, příprava a realizace moderované debaty s tvůrci a diváky o divadelním představení ve školním divadle DISK, případně v jiném divadle či u příležitosti jiné divadelní události (např. festivalu). Při přípravě debaty student úzce spolupracuje a svoji koncepci konzultuje s tutorem z řad pedagogů kritiky KTK a odborníků z praxe. Tutor je přítomen na vlastní DISK-USI a po ní spolu se studentem provede její analýzu.
Doporučená nebo povinná literatura
Vzhledem k charakteru předmětu se případná literatura vztahuje k divadelnímu představení, jež je předmětem konkrétní DISK-USE.
Hodnoticí metody a kritéria
Vzhledem k individuální povaze práce tutor-student vychází závěrečné hodnocení (udělení či neudělení zápočtu) z analýzy studentova výkonu tutorem a z vlastní studentovy sebereflexe; hodnocení odráží profesionalitu přípravy DISK-USE i přesnost studentovy reflexe vlastních chyb.
Součástí hodnocení je i splnění dílčích úkolů při prípravě samotné diskuse:
- Student je povinen konzultovat s tutorem/tutorkou strukturu a tematické okruhy debaty.
- Komunikuje s tvůrčím týmem inscenace a produkcí divadla.
- Domlouvá technické zabezpečení (pokud je nutné).
- Připraví tiskovou zprávu k plánované DISK-USE.
- Ve spolupráci s grafičkou připraví plakát a reklamní bannery ke konkrétní debatě (nejpozději do konce předešlého měsíce).
- Domlouvá tisk plakátu na NAMU.
- Postará se o distribuci plakátů na fakultě.
- Ve formě kritické reflexe zhodnotí debatu, její průběh, který se následně může diskutovat v rámci redakce časopisu Hybris.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje