Základy herecké tvorby 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
207ZHT2 | ZK | 2 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Po skončení kurzu budou studenti seznámeni s vybranými pasážemi nejpodstatnějších textů evropské divadelní kultury, které se věnují problematice, reflexi a teorii herectví.
Forma studia
Analýza textů a diskuse o nich.
Předpoklady a další požadavky
Schopnost analýzy a reflexe.
Obsah kurzu
Terminologie, problematika herecké tvorby a základní koncepce herectví v evropském a světovém divadle 20. století.
Osnova:
Miroslav Rutte.
Jacques Copeau.
Louis Jouvet.
Michel Saint-Denis.
Berttolt Brecht.
Antonin Artaud.
Jerzy Grotowski.
Eugenio Barba.
Peter Brook.
Declan Donnellan.
Doporučená nebo povinná literatura
ARTAUD, Antonin. Texty. Praha: Herrmann & synové, 1995
BARBA, Eugenio. Slovník divadelní antropologie. Praha: Divadelní ústav, 2000
BOLESLAVSKÝ, Richard. Herectví. Praha: Čs. filmové nakladatelství, 1948
BRECHT, Bertolt. Myšlenky. Praha: Československý spisovatel, 1958
BROOK, Peter. Pohyblivý bod. Praha: Nakl. Studia Ypsilon, 1996
BROOK, Peter. Prázdný prostor. Praha: Panorama, 1988
COQUELIN, Constant Benoit. Umění a herec. Praha: Hynek, 1883
STANISLAVSKIJ, Konstantin Sergejevič. Moje výchova k herectví. Praha: Athos, 1946
CRAIG, Edward Gordon. O divadelním umění.Praha: Divadelní ústav, 2006
ČECHOV, Michail. Hercova cesta. Praha: Panorama, 1990
ČECHOV, Michail. O herecké technice. Praha: Divadelní ústav, 1996
DIDEROT, Denis. O umění. Praha: Odeon, 1983
DONNELLAN, Declan. Herec a jeho cíl. Praha: Brkola, 2007
Jerzy Grotowski a Teatr Laboratorium - texty. Část 1. Praha: Pražské kulturní středisko, 1990
Jerzy Grotowski a Teatr Laboratorium - texty. Část 2. Praha: Pražské kulturní středisko, 1990
JOUVET, Louis. Nepřevtělený herec. Praha: Orbis, 1967
MISTRÍK, Miloš. Jacques Copeau a jeho Starý holubník. Bratislava: Slovenská teatrologická spoločnosť, 2006
RUTTE, Miroslav. O umění hereckém : k estetice a psychologii divadelní a filmové tvorby. Praha: Jos. R. Vilímek, 1946
SAINT-DENIS, Michele. Výchova pro divadlo. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 1989
TAIROV, Aleksandr Jakovlevič. Odpoutané divadlo. Praha: Akademie múzických umění, 2005
Hodnoticí metody a kritéria
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast v diskusích na seminářích, která je podmínkou k účasti na zkoušce. Od účastníků semináře se předpokládá aktivní účast a příprava dílčích referátů na daná témata.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování závěrečné seminární práce na jím vybraný tematický okruh v rozsahu 15000-18000 znaků.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 12:00–13:30 | Martina MUSILOVÁ | Učebna S410 (DAMU) Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Teorie a kritika (B.A.) (povinný předmět)