Realizace absolventského filmu
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302RAF | Z | 17 | česky | zimní i letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Prokázání schopnosti režie závěrečným absolventským filmem
Forma studia
veřejná projekce
obhajoba
hodnocení
Předpoklady a další požadavky
splněné všechny předepsané zkoušky a zápočty za první i druhý ročník Magisterského studia
Obsah kurzu
Závěrečné praktické cvičení, kterým student absolvuje magisterské studium a předkládá hotové dílo ke státním zkouškám.
Termín a způsob klasifikace: státní závěrečná zkouška
Termín realizace: duben - září
Technologie natáčení: 35mm, kontaktní zvuk nebo postsynchron, event. kombinace
Čistá metráž / stopáž: 30 minut (cca 860 m)
Počet natáčecích dní: 14 dnů
Ateliér
Materiál: 3.294m, negativ 35mm barva, denní práce
Zvukový materiál: mg 35 mm pro výsledný přepis cca 1000 m; 5x 60´ DAT (nebo ekvivalent úzký pásek); 4ks zapisovatelné CD; 1ks SVHS
Obrazová technika: zvuková kamera 35 mm, MOVIECAM, světla velká
Zvuková technika: DAT Fostex PD 4, nebo Nagra IV S
Střih: 50 frekvencí AVID; synchronizace 3hod střižna 35mm
Zvuková postprodukce: 5 frek. postsynchronů; 2 frekvence přepis hudby; 1 frekvence ruchy archivní; 4 hodiny synchron. ruchy mimo Studio; 2 frek. přepisu postsynchronů nebo kontaktů; 6 frekvencí digitální zv. střižna; 4 frekvence mix digitální míchací pracoviště; přepis mixu na 35mm mg
Přepisy: denní práce - VHS a serviska na S-VHS s TC; přepis dvoupásu 35mm na VHS
Archivace: dle uzavřených koprodukčních smluv a Archivačního řádu, VHS, DVD - videotéka FAMU
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)
A. Wajda: Moje filmy
J. Plazewski: Filmová řeč
J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
E. Lindgren: Filmové umění
A. Garel, F. Porcile : Hudba a film
S. Ulver: Západní filmová avantgarda
M. Drvota: Základní složky filmu
F. Fellini: Dělat film
Rozhovory Hitchcock ? Truffaut
M. Ciment: Loseyho kniha
J. Monaco: Nová vlna
R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt
M. Čechov: O herecké technice
R. Bresson: Poznámky o kinematografu
P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor
A. Bazin: Co je to film?
Film je umění (sborník statí)
W. Kerr: Jak nepsat hru
Aristotelés: Poetika
I. Bergman: Obrázky
J. Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví
J.. C. Carriere: Vyprávět příběh
S.M. Ejzenštejn: Umenie mizanscény I, II
D. J. Novotný: Chcete psát scénář?
J. Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi
L. V. Kulešov: Základy filmové režie
J. Císař: Základy dramaturgie
F. Daniel ? M.V. Kratochvíl: Cesta za příběhy
M. Rabiger: Directing
M. Mathausová: 12 pádů scenáristiky
J. Monaco: How to Read a Film
D. Arijon: Grammer of the Film Language
K.Thompsonová a D. Bordwell: Dějiny filmu
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro zápočet :
Posuzuje se :
umělecká kvalita absolventského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje