Digitální workflow 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304DW1 | Z | 2 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je zorientovat studenty - budoucí kameramany v problematice natáčení digitální kamerou a jejím základním technickém nastavení, v problematice digitální postprodukce a distribuce. Zaměřuje se na jednotlivé kritické fáze celého procesu, na dodržení konzistence barevného podání od natáčení po finální prezentaci a distribuci díla.
Studenti se seznámí se základními pojmy a praktickými nástroji jako je Camera Look, 3D LUT, ASC CDL
a naučí se je používat při natáčení a postprodukci jejich filmových cvičení.
Součastí předmětu jsou praktická cvičení a navštěva specializovaných pracovišť.
Forma studia
seminář s praktickou výukou
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětu DaVinci v kameramanské praxi
Obsah kurzu
Předmět je zaměřen na základní teoretické i praktické znalosti z oblasti procesu zpracování digitálních obrazových dat – digitálbního workflow – během nátáčení a postprodukce
Celá problematika je uváděna hlavně z pohledu kameramana, tak aby budoucí kameraman dokázal posoudit zvolené workflow a vést dialog s ostatními členy štábu a postprodukčním studiem.
Okruhy témat:
1.základní teorie - barevný prostor, gamut, barevné prostory REC709, P3, REC2020. Log data, lin data.
2.Gamma, EOTF, OETF, PQ, SDR, HDR
3.Color LUT, 2D, 3D . Vytvoření a modifikace LUT, software pro praci s LUT - Lattice, Photoshop CC, Davinci Resolve
4.barevný prostor ACES a jeho aplikace, IDT, LMT, RRT, ODT. Základní ACES workflow
5.Digitální workflow přehled – on-set, dailies, edit, grading, delivery
6.On-set - detailnější pohled – monitoring, color look v kameře, live grade, LUT box
7.ASC CDL, Arri Color Tool – nástroj pro on-set look, import a export LUT a ASC CDL
8.Digital Dailies - detailnější pohled – připrava médií pro projekci denních prací a pro off-line střih
9.Grading – volba pracovního barevného prostoru, color management, použití LUT a ASC CDL
- Delivery- příprava výstupních médií, internet TV, digitální kino, základy DCP masteringu, data a video levels.
11.praktické cvičení – on-set - nastavení kamery ( např. ARRI Alexa a look files), kamerové testy, monitoring - nastavení on-set monitoru, LUT box, live grade ( navštěva Rental)
12.praktické cvičení - grading, conforming, použití LUT, volba pracovního barevného prostoru, export, import dat. (případně návštěva color gradingu v profesionálním studiu, setkání s koloristou)
Doporučená nebo povinná literatura
software věnující se problematice
Hodnoticí metody a kritéria
aktivní účast
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 15:40–17:15 | Martin HŘEBAČKA | Laboratoř dig. kinematogr. Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - bakalář-1819 (povinný předmět)