Film Analysis 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304EFA3X | Z | 1 | 2T | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Teoreticky i prakticky seznámit studenty s metodami analýzy kinematografických děl se zaměřením na jejich obrazovou složku z pohledu estetického i technologického na příkladech významných filmů různé doby vzniku, reprezentujících rozličné autorské formy, styly a postupy.
Forma studia
Filmové projekce digitálně restaurovaných filmů z Blu-ray nosičů a z 35mm filmových kopií jsou doplněny rozborem filmů se srovnávacími ukázkami, citacemi z rozhovorů s tvůrci i dobovými kritikami a doplňujícím obrazovým materiálem, které budou diskutovány se studenty během jednotlivých seminářů. Součástí seminářů je také představit profily kameramanů, autorů obrazové složky promítaných filmů.
Předpoklady a další požadavky
Krátké úvody studentů k promítaným filmům, představující autorskou tvorbu a styl jednotlivých kameramanů.
Obsah kurzu
- 05.10. Heaven's Gate
- 12.10. Amores Perros
- 19.10. A nyomozó
- 26.10. The Wizard of Oz
- 02.11. Ordet
- 09.11. Samourai
- 23.11. Le Quai des brumes
- 30.11. Last Summer
- 07.12. Valérie a týden divů
- 14.12. Three Days of the Condor
- 21.12. Promised land
Doporučená nebo povinná literatura
Roger Seards. Making Pictures: A Century of European Cinematography. London: Aurum Press - IMAGO, 2003.
Bordwell, David ?Thompson, Kristin. Art of Film: An Introduction to the study of form and style. New York: McGraw-Hill 2013. 10th edition.
Aumont Jacques - Michele Marie. Analisis del film / Analysis of Film. Nathan. Barcelona: Ediciones Paidos Iberica 1990.
Ryan, Michael, and Melissa Lenos. An Introduction to Film Analysis: Technique and Meaning in Narrative Film. London: Continuum, 2012.
Livingstone, Margaret. Vision and Art. Biology of Seeing. New York: Abrams 2002.
Richard Misek, Chromatic Cinema. Oxford: Wiley-Blackwell 2010.
Cherchi Usai Paolo Silent Cinema. An Introduction. London: British Film Institute 2000.
Torkell Sa?tervadet. Advanced Projection Manual. Oslo: FIAF ? Norwegian Film Institute 2005.
Journals and magazines: Film History, Sight and Sound etc.
Special articles focused on films analyzed that will be shared with students in Dropbox folder.
Hodnoticí metody a kritéria
Předpokladem úspěšného ukončení předmětu je pravidelná účast na projekcích a seminářích. Na závěr odevzdá student analýzu z filmu vybraného dle vlastní volby v rozsahu nejméně 4 normostrany, doplněnou o kompletní filmografické údaje, na email pedagoga miloslav.novak@famu.cz nejdéle do 15. ledna školního roku.
Poznámka
No
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje