Visual effects in film and TV 2
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304EVEF2 | ZK | 2 | 3T | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Seznámit posluchače se základy digitálních postprodukčních VFX technologií. Absolvent přednášek by měl rozumět v základních principech jak připravit a s kým dokončit projekt s VFX scénami..
Forma studia
přednášky s praktickými ukázkami
Předpoklady a další požadavky
Absolvování přednášek ing.Hřebačky - Digitální Workflow1.
ing.Bernas – Kolorimetrie, Visual effects in film and tv I.- odb.as.J.Ježek, doc.Mgr.A.Weiser
Kurzy: odb.as.J.Ježek – SkatchUP, a Frame Forge ,
Obsah kurzu
Předmět navazuje na přednášky „VISUAL EFFECTS IN FILM AND TV I.“ Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače se základními VFX technikami ve filmovém a televizním průmyslu. Přípravou projektu s VFX scénami a se základy workflow v produkci a postprodukci. Současně s přednáškou probíhá seminář praktických úkolů „VFX cvičení“ v atelieru katedry v LP v pracovně LDK. Cvičení provádí posluchači samostatně pod dohledem odb.as.J.Ježka a doc.A.Weisera. Výuka probíhá formou prezentace a projekcí ukázek ke všem probíraným VFX technikám.
Témata:
- NÁSTROJE V PRE-PRODUKCI
A)SHOOTING PLÁN – KAMEROVÉ SCHÉMA
B)CG PREVIZ
1.1.TECHNIKY
A)ANIMATIC
B)PRE-LIGHTING
1.2.NÁSTROJE
A)SKETCH UP - POUŽITELNÝ I PRO STORYBOARDING
B)FRAME FORGE
C)MAYA
D)BLENDER
- 3.ANIMACE
A)CHARAKTERŮ
B)OBJEKTŮ
C)KAMER
D)SVĚTEL
- PRODUKCE
2.1.ROLE VFX SUPERVIZORA
2.2.KLÍČOVACÍ TECHNIKY
A)CYKLORAMA
B)BACKDROP
2.3.TRACKOVACÍ ZNAČKY
A)KAMEROVÝ TRACKING
B)OBJEKTOVÝ TRACKING
2.4.HDRI DATA
2.5.REFERENČNÍ DATA
2.6.LIDAR SCANNING
2.7.OSVĚTLOVACÍ TECHNOLOGIE
- SPECIÁLNÍ METODY NATÁČENÍ
3.1.HIGH-SPEED / SLOW-MOTION
A.)DATOVÉ TOKY
B.)LIGHT FLICKERING KOMPENZOVÁNÍ
3.2.TIME-LAPSE
A.)DATOVÉ TOKY
B.)EXPOSICNÍ DIFFERENCE
3.3.TILT-SHIFT
3.4.MACRO & MICROSCOPIC CINEMATOGRAPHY
3.5.STOP-MOTION ANIMATION
- METODIKA VÝROBY V POST-PRODUKCI
4.1.OPAKOVÁNÍ POSPRODUKČNÍHO WORKFLOW
4.2.NÁSTROJE PRO NLE STŘIH
4.3.R&D
A.)VÝROBA NÁSTROJŮ PRO PIPELINE - ORGANIZOVÁNÍ DAT V PROJEKTU
B.)NÁSTROJE PRO 3D
C.)NÁSTROJE PRO 2D
- PRAKTICKÉ EFEKTY
5.1.PŘEDNÍ A ZADNÍ PROJEKCE - POUŽITELNÁ MÍSTO KLÍČOVÁNÍ
5.2.PYROTECHNIKA
A.)GUNS & BULLETS
B.)HOŘENÍ
C.)EXPLOZE
5.3.TŘÍŠTĚNÍ
A.)BUDOV
B.) OBJEKTŮ
5.4.ROBOTIKA
A.)ANIMATRONIKA POSTAV
B.)DÁLKOVĚ OVLÁDANÉ REKVIZITY
6.MODELY, MAKETY A MINIATURY
6.1.TECHNIKY
A.)SHUFTAN PROCES
B.)PHOTO CUT-OUT
6.2.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ VÝROBU MODELŮ
A.)RYCHLOST POHYBU
B.)MĚŘÍTKA
C.)MATERIÁLY
D.)MĚŘÍTKO TEXTURY POVRCHY
E.)OPTICKÉ PARAMETRY ZVOLENÉHO OBJEKTIVU
6.3.TYPY MODELŮ A MINIATUR
7.ATMOSFÉRICKÉ EFEKTY
A.) REFERENCE
B.) 3D MODELACE
8.VÝROBA ELEMENTŮ PRO POST-PRODUKCI
A.MULTIPLIKACE DAVU
B.)EXPLOZE
9.MAKE-UP
A.)TRADIČNÍ POSTUPY
B.)ŘEZNÉ RÁNY
C.)ZRŮDNÉ TKÁNĚ
D.)ATD
- MOTION TRACKING
A.)PRINCIP A VYUŽITÍ
B.)SOUČASNÉ POSTUPY
C.)PRAKTICKÉ CVIČENÍ
- DI (DIGITAL IMAGING) - COLOR GRADING
11.1.GRADINGOVÉ SYSTÉMY
A.)HARDWAROVÉ SYSTÉMY
1.BASELIGHT
2.QUANTEL PABLO
3.NUCODA
B.)SOFTWAROVÉ SYSTÉMY
1.DA VINCI RESOLVE – PRAKTICKÁ PRÁCE V DL
2.ADOBE SPEEDGRADE CS6
3.APPLE COLOR
4.FINAL CUT
11.2.PRAKTICKÝ GRADING
A.)PRIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ BAREVNÉ KOREKCE
B.)MOŽNOSTI A LIMITY DIGITÁLNÍHO BARVENÍ OBRAZU
C.)MOŽNOSTI STYLIZACE OBRAZU A JEJÍ NÁSTROJE
D.)DCI PROJEKCE A SPECIFIKACE
- 2D VÝROBA
12.1.ROTO & PAINT
A.)RETUŠOVÁNÍ
B.)ROTOSCOPOVÁNÍ MASEK – PŘÍPRAVA PRO KOMPOSITING
12.2.KOMPOZITING
A.)HISTORIE – PŘEDCHŮDCI – OPTICKÉ KOPÍRKY, AIR IMAGE
B.)HISTORICKÉ KOMPOZIČNÍ TECHNIKY
C.)DIGITÁLNÍ KOMPOZICE
12.3.KLÍČOVACÍ TECHNIKY
A.) BAREVNÉ VZORKOVÁNÍ
B.)PRIMATE
C.)KEYLIGHT
D.)LUMA
E.)CHROMA
F.)ULTIMATE
12.4.ZPŮSOBY SKLÁDÁNÍ ELEMENTŮ OBRAZU
A.)TRANSFORMACE
B.)WARPING / MORPHING
C.)CHROMATICKÁ ABERACE
D.)BOKEH ROZOSTŘENÍ
E.)MOTION BLUR
F.)OBJEKTIVOVÉ DEFORMACE
G.)FILMOVÉ ZRNO - GRAIN / NOISE
H.)ANIMOVÁNÍ PARAMETRŮ
12.5.DIGITÁLNÍ MATTE PAINTING – DOKRESLOVAČKY
A.)HISTORICKÉ POSTUPY
B.)ZASNĚŽOVÁNÍ
C.)DEN NA NOC
D.)DIGITAL ENVIRONMENT
12.6.PERSPEKTIVNÍ TRIKY
A.) UZLOVÝ BOD
B.)HLOUBKA OSTROSTI
- OPAKOVÁNÍ – PŘÍPRAVA TRIKOVÉHO PROJEKTU.
A.)PLÁNOVÁNÍ
B.)ROZBORY
C.)VÝTVARNÉ NÁVRHY
D.)PŘESNÁ CHARAKTERISTIKA
E.)TECHNOLOGICKÉ ZKOUŠKY
F.)ROZPOČTY
G.)ORGANIZACE VÝROBY
H.)PIPELINE
I.)ON-SET SUPERVIZOR
J.)ZÁZNAM NATÁČENÍ
K.)PLÁNOVÁNÍ POSTPRODUKCE
L.)Ř̌ÍZENÍ A KONTROLA VÝROBY
Doporučená nebo povinná literatura
Richard Rickitt „The History and Technique Special effects“,
Steve Wright „ Digital Compositing for Film and Video“, First edition
Steve Wright „Digital Compositing for Film and Video“, Second Edition
Jon Gress „Digital visual effects & compositing“, 2015
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti na přednáškách a cvičeních ,klasifikovaný zápočet probíhá individuálně, formou testu a pohovoru,otázky z tématu, vysvětlení postupů na konkrétních příkladech.
Hlediska hodnocení:
A) 60% účast na přednáškách
B) Úroveň znalostí a orientace v oboru.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Cinematography-1819 (povinný předmět)