Analýza internetového obsahu a jeho publika
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305AIO | Z | 3 | 28S | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
V rámci kurzu se seznámíte se současnou praxí analýzy internetového obsahu a jeho publika. Dozvíte se, jak se vyhodnocuje kvalita videí (a článků) a jak se pracuje s cílovými skupinami, a to na základě jak tvrdých dat, získaných z webové analytiky, tak výsledků kvalitativních a kvantitativních uživatelských testů.
Kurz bude zaměřen převážně prakticky a budeme v něm o daných tématech hodně diskutovat.
Sami si vyzkoušíte analýzu vybraných pořadů internetové televize Stream.cz nebo Mall.tv a doporučení pro jejich případnou úpravu, včetně vyhodnocení optimální cílové skupiny.
Forma studia
přednáška, diskuze, exkurze
Předpoklady a další požadavky
Znalost Excelu alespoň na úrovni práce s kontingenčními tabulkami.
Obsah kurzu
Tematické okruhy kurzu (pořadí jednotlivých přednášek, zejména pak exkurzí ve firmách, se může měnit v závislosti na aktuálních potřebách)
1.Úvod do předmětu – Proč je důležité znát chování uživatele/diváka? Kolik a jaká data se v současnosti sbírají o uživatelích na webu? V čem nám data pomáhají a na co jsou naopak krátká?
2.Získávání, úprava a vizualizace dat. Jakou úroveň detailu potřebuje znát analytik, jakou šéfproducent a jakou dramaturg? Jak to zařídit, aby si všichni porozuměli? - Práce s databázemi (např. SQL), statistickými nástroji (např. R, SPSS) a vizualizačními nástroji (např. Tableau).
3.Příliš mnoho obsahu a jak se v něm vyznat. Kategorizace, doporučování a cílení na uživatele.
4.Segmentace uživatelů. Na základě čeho se dají uživatelé segmentovat? Co všechno víme/smíme vědět o uživatelích webu a jak je to v současnosti s ochranou osobních údajů na internetu (GDPR)?
5.Jak měřit kvalitu obsahu? Klíčové metriky a nástroje pro kvalitativní analýzu.
6.Obsahová analýza textu. Jaký je vztah psaného textu k videu a jak se oba formáty doplňují?
7.Obsahová analýza videa. Jak s daty pracuje Stream.cz, Mall.tv a nebo Netflix?
8.Úloha uživatelského testování v online světě. Kvalitativní a kvantitativní výzkum internetového video obsahu.
9.Návštěva Millward Brown – jakou roli hraje uživatelské testování v přípravě reklamních kampaní, jak moc se liší výsledná podoba reklamy od původního briefu?
10.Návštěva Plzeňského prazdroje – jak probíhá vývoj digitálních kampaní z pohledu zadavatele? Jak dlouhá je cesta od komunikačního briefu k finální exekuci?
11.Návštěva Seznam.cz – jakou roli hraje uživatelské testování v přípravě nových pořadů a seriálů?
12.Návštěva Mall.tv – jak se staví internetová televize na zelené louce? Jak se pracuje s cílovými skupinami na saturovaném konkurenčním trhu?
13.Prezentace studentů 1
14.Prezentace studentů 2
Doporučená nebo povinná literatura
.
Hodnoticí metody a kritéria
•Aktivní účast na hodinách, tj. zapojování se do debaty.
•Vypracování analýzy vybraného internetového obsahu a jeho cílové skupiny.
•Prezentace výsledků v délce cca 10 minut.
Poznámka
Jakub Šiler je absolventem katedry Sociologie FF UK. 6 let pracoval v marketingovém výzkumu trhu, poté jako Analytik obsahu ve firmě Seznam.cz, a to převážně pro redakce Stream.cz, Seznam Zprávy a Proženy.cz.) a v součanosti na stejné pozici ve startupovém projektu Mall.tv pro e-commerce skupinu MallGroup.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 17:20–18:55 | Jakub ŠILER | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - bakalář-1819 (volitelný předmět)
- Produkce - magistr-1819 (volitelný předmět)
- Produkce - magistr-1819_1_rok (volitelný předmět)