Dílny 10

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305DIL10 Z 3 3T česky letní

Garant předmětu

Jaromír KALLISTA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jaromír KALLISTA, Petr OUKROPEC, Kamila ZLATUŠKOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Rozvoj kulturního rozhledu studentů

Teorie a praktické aplikace práce filmového producenta.

Konzultace praktických cvičení.

Forma studia

Dialog mezi vedoucím dílny a studenty.

Předpokládá se i vzájemný dialog mezi studenty různých ročníků.

SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?

Předpoklady a další požadavky

Scénáře, natáčecí plány a rozpočty praktických cvičení.

Materiály k vlastním projektům studentů.

Obsah kurzu

-diskuze a příklady z praxe vedoucího dílny a hosta dílny

-

SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?

Doporučená nebo povinná literatura

Copyright law, Labor code. Commercial law, Civil code, Media legislation.

UFD Surveys and statistics

Hodnoticí metody a kritéria

Podmínkou udělení kreditů je:

Poznámka

Dílna Terezy Horské

Dílna funguje v interaktivním prostředí se zaměřením především na současnou praxi při výrobě dokumentárních filmů. Od studentů se očekává aktivní účast a vzájemná konzultační výpomoc napříč ročníky, komunikativnost a sdílení vlastních dosavadních zkušeností.

V dílně se konzultují jednotlivé fáze výroby dokumentárního filmu na konkrétních příkladech; úskalí výroby dokumentárního filmu s přihlédnutím k autorskému právu, rozpočtování, postprodukce,?; zpracování dle zadaného námětu žádosti o získání dotace od Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a následná analýza; vyhledávání zdrojů financovaní v souladu s konkrétním námětem, projektem,?; postprodukční postupy, možnosti, novinky?.

Dílna Čestmíra Kopeckého

Obsahem dílny je:

  1. Pohled na kulturu a zejména filmovou a televizní tvorbu, jako na umění. Pohled na umění jako na nástroj.
  2. Seznamování se současnou českou kulturou, literaturou, filmem, divadlem, výtvarným uměním, televizí, atd.
  3. Snaha o vlastní sebeuvědomění a nalezení svého specifika. Hledání vlastní dramaturgie.
  4. Základy vlastní tvorby. Jednoduché náměty, synopse, scénáře.
  5. Film jako zbraň.

Studenti v dílně se společně i individuálně budou snažit o nalezení a rozšíření svých producentských schopností, jak na teoretickém, tak i na praktickém základě.

Dílna Jaromíra Kallisty

Smysl dílny: iniciace individuálních schopností posluchačů při tvorbě audiovizuálních - po případě jiných kulturních projektů.

Programová náplň se bude skládat z části teoretické a části praktické. Výklad teoretiké části bude prováděn seminární formou. Na některé semináře budou přizváni externisté z oboru podle probíraného tématu. Teoretickou část lze rozdělit zhruba do tří částí ( které se navzájem prolínají a doplňují) a to:

I. Producentský přístup k reliazci filmového projektu.

II. Orientace v možnostech financování a evropských podpůrných systémech.

III. Informace o evropských úmluvách a konvencích v kinematografických koprodukcích.

Součástí práce dílny budou i konzultace magisterských diplomových prací a prací bakalářských.

Praktická část bude složena z přípravy, výběru, konzultací a podpory producentských projektů, praktických cvičení a po dohodě i mimoškolních projektů. Předpokládá se aktivní účast studentů, komunikace a vzájemná pomoc a sdílení zkušeností jak mezi ročníky, tak mezi katedrami. Dílna je otevřena pro konzultace všem studentům.

Dílna Otakara Svobody

V obecné rovině je cíl získání praktických produkčních návyků při tvorbě školních cvičení. Řešení konkrétních problémů při realizaci, což jest téma přímo nepřeberné, někdy překvapující a těžko publikovatelné. Metodou je osobní konkrétní konzultace vedoucího dílny nad studentskými projekty. Za podstatný však považuji praktický osobní přínos vyplývající z mé už poněkud dlouholeté praxe. Za výrazné specifikum své dílny považuji nasměrování studentů do televizní praxe na Kavčích horách. Konkrétní typy pořadů , především v oblasti velkých živých přenosů lze najít na Webu FAMU v kapitole Jednotlivé dílny na katedře produkce. Vycházím z předpokladu, že seznámení s produkční technologickou a organizační stránkou ČT jako jediná má kompletní výrobní řetěz včetně filmových laboratoří je v době růstu elektornických médií docela rozumné. Stát se členem této dílny by mělo být inspirací pro studenty, kteří zvažují perspektivu své budoucí práce v televizní práci.

Dílna Petra Oukropce

Producentská dílna se zaměřuje na podněcování individuální tvořivosti studenta a jeho schopnost iniciovat, prosadit a zodpovědně řídit filmový projekt. V teoretické a praktické rovině studenti tvoří a analyzují vznik a vývoj projektů, producentskou dramaturgii, modely financování a tvorbu finančních plánů, koprodukční strategii a také distribuční a marketingový potenciál projektů. Studenti vyhledávají a zpracovávají vlastní producentské projekty. Dílna se dále v letním semestru soustředí na tvorbu a realizaci studentských filmů studentů.

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 329
Místnost pedagogů KP

(Lažanský palác)
KALLISTA J.
09:50–12:15
(paralelka 1)
místnost 330
Učebna KP 330

(Lažanský palác)
OUKROPEC P.
14:00–16:25
(paralelka 2)
místnost 334
Učebna KP 334 (FAMU)

(Lažanský palác)
ZLATUŠKOVÁ K.
09:50–12:15
(paralelka 3)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 09:50–12:15 Jaromír KALLISTA Místnost pedagogů KP
Lažanský palác
paralelka 1
Po 14:00–16:25 Petr OUKROPEC Učebna KP 330
Lažanský palác
paralelka 2
Po 09:50–12:15 Kamila ZLATUŠKOVÁ Učebna KP 334 (FAMU)
Lažanský palác
paralelka 3

Předmět je součástí následujících studijních plánů