Manažer v informační společnosti 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MIS1 | ZK | 3 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem interaktivní přednášky je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými modely managementu. Teorii potřebuje manažer proto, že mu dává jazyk a repertoár, pomáhá mu v praxi číst situace, činit úsudky, volit správné prostředky a vyhnout se chybám, které před ním již udělali jiní.
Forma studia
interaktivní přednáška, analýzy textů, hraní rolí
Předpoklady a další požadavky
Zvládnutí základů marketingu, řízení, financování a právní problematiky tvorby a šíření AVD na úrovni bakalářského programu.
Obsah kurzu
- Sám sobě manažerem. Co je management, kdo je manažer. Manažerské funkce a role. Plánování a organizace času, sebeřízení. Jak racionálně studovat a pracovat s informacemi.
- Manažer a komunikace. Základní rysy a funkce komunikačního managementu. Argumentace správná a chybná. Porada jako nástroj vedení lidí a budování týmu. Prezentace a její zásady.
- Manažer ve skupině a v týmu. Rozdíl mezi skupinou a týmem, stadia rozvoje skupiny, velikost skupiny. Tým, funkční a týmové role, synergie. Hra ? Belbinovy týmové role.
- Moc, pravomoc, vliv, autorita, vedení, vůdcovství. Vedení jako dělání správných věcí, řízení jako dělání věcí správně. Moc, pravomoc a autorita. Negativní vůdce. Jak poznat manipulaci a jak jí čelit. Asertivita.
- Řízení a motivace. Co je organizační chování. Teorie motivace, motivační modely.
- Konflikt. Typy věcných vztahů ? spolupráce, konflikt, soutěž. Chování při konfliktu, strategie zvládání konfliktu. Spor a problém, dialog a trialog, vyjednávání, projednávání, mediace a facilitace.
- Personalistika a lidské zdroje. Získávání pracovníků, nábor, výběr. Analýza, popis a specifikace práce. Projektování práce. Rotace pracovních míst, rozšíření a obohacení pracovní náplně. Plánování nástupnictví. Hodnocení. Zásady odměňování. Řízení podle cílů.
- Organizační struktura a kultura. Podstata organizování organizace. Typy organizačních struktur. Hierarchie a pověřování, tým, matice, sítě. Neformální organizace. Organizační kultura.
- Marketing v praxi . Marketing jako manažerský proces. Třísložková analýza produktu. Produkt a služba. 7 P. Životní cyklus produktu. Funkční prvky, dostupnost a identita produktu. Konkurenční výhoda, přitažlivost odvětví. Přímá a nepřímá konkurence. Substituce. Segmentace. Marketing pro neziskové organizace.
Doporučená nebo povinná literatura
1.Bedrnová, E. & Nový, I.: Moc, vliv a autorita, Management Press, Praha 2001
2.Covey, S.R: Sedm návyků vůdčích osobností, Pragma, Praha 1994
3.Crainer, S.: Moderní management. Základní myšlenkové směry, Management Press 2000
4.Donelly Jr., James H. - Gibson, James L. - Ivancevich, John M : Management, Grada, Praha, 1997, 2000, 2002
5.Drucker, P.: Efektivní vedoucí, Management Press, Praha 2008
6.Drucker, P.: To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku, Management Press, Praha 2004
7.Fischer, R.-Ury, W.: Dohoda jistá, Management Press, Praha 1995
8.Koubek, J.: Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky, Management Press,3. vydání , Praha 2001
9.Palmer, Sally - Weaver, Margaret: Úloha informací v manažerském rozhodování, Grada, Praha 2000
10.Plamínek, J.: Řešení konfliktů a umění rozhodnout, Argo, Praha 1994
11.Šuleř, O.: Jak řídit a vést porady, Computer Press, Praha 2001
12.Ury,W.: Jak překonat nesouhlas, Management Press, 3. vydání Praha 2002
13.Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace, Portál, Praha 2000
Hodnoticí metody a kritéria
Zkouška sestává z povinné semestrální práce (hodnocení A, B, C, N, význam pomocný, orientační) a ze závěrečného znalostního testu.
Zadání semestrální práce je k dispozici na sladecek.webnode.cz. Studenti si vyberou jednu z cca 40 knih v seznamu a vypracují řádně upravenou seminární práci v rozsahu pěti normostran (9000 znaků včetně mezer, tolerance + - 20%).
Seminární prací budiž konspekt, výtah z jedné z nabízených knih. Obsahem studenstké práce musí být hutný výpis / popis / výklad nejdůležitějších myšlenek textu, nikoli subjektivní interpretace. Vlastní hodnocení textu může být uvedeno pouze okrajově. Pro inspiraci lze na sladecek.webnode.cz najít ukázkový konspekt (Huizinga, J.: Homo ludens) a pravidla pro psaní konspektů od prof. Jana Sokola (FHS UK).
Studenti, kteří včas neodevzdají semestrální práci, popř. semestrální práce nevyhoví rozsahem či kvalitou, nemohou absolvovat závěrečný test, popř. ztrácejí termín, na nějž se přihlásili, s hodnocením F - nevyhověl (a).
Test obsahuje 20 otázek, odpovědi a), b), c), d), jedna správně, 15 správných odpovědí ze 20 je minimem pro zisk zkoušky. Orientační výsledek: 20 a 19 bodů A, 18 a 17 bodů B, 16 bodů C, 15 bodů D.
Webová stránka předmětu
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 15:15–16:25 | Petr SLÁDEČEK | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
od 2.10.2018 | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Hudební produkce (Bc) od 2016/17 (volitelný předmět)
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)
- Produkce - bakalář-1819 (povinný předmět)