Podnikání v komerčních médiích 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305PKM1 | Z | 2 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Základní seznámení se s principy podnikání v oblasti komerčního tisku,rozhlase a televizi.
Forma studia
přednáška, diskuse, prezentace pozvaných hostů - špiček oboru
Předpoklady a další požadavky
Navazuje na bakalářské studium, přednášky z oboru managementu, mediálního managementu a práva
Obsah kurzu
Přednášky budou rozděleny do čtyř bloků: Televize, rozhlas, tisk a Nová média
Základní rozdíly mezi subjekty privátními a médii veřejné služby
Zákony společné, zákony odlišné
Způsoby financování jednotlivých médií
Odlišné způsoby prodeje reklamní plochy
Odlišné způsoby práce tvůrčích týmů, novinářů
Jednotlivým typům médiím bude věnován prostor nerovnoměrně - bude vymezeno na první přednášce na základě společné diskuse.
Televize - „ o čem jsme za čtyři roky nejméně diskutovali“
Co přinesla a ještě přinese digitalizace, „stará“ a Nová média, vztahy, vzájemná ovlivňování, vzájemná vymezování se
Diferenciace stanic, tematické možnosti - strategická rozhodnutí, samotný provoz v návaznosti na možnosti financování
Rádia
Základní rozdělení progamové - proudové, blokové; hudební dle cílových skupin
Orientace na trhu, nejčastější typy rádií, proč
Pro zájemce o další licenci - co vše potřebuji vědět, na co klást důraz, který žánr chybí?
Rozpočty rádií ve srovnání s rozpočty TV
Způsoby financování, způsoby prodeje reklamního času - odlišné od TV
metody výzkumů poslechovosti
Obchodní zastoupení
Deníky, časopisy - jejich rozdělení, největší vydavatelství
Vztah novinářů a inzertního oddělení
Podíl na reklamním trhu, způsoby prodeje, mediamix
Každý jednotlivý okruh bude doplněn návštěvou hosta s velkými praktickými zkušenostmi.
V rámci diskuse bude kladen důraz na schopnost studenta pochopit jednotlivá média v jejich odlišnosti a podobnosti.
Chci-li pracovat v jednom z médií, musím je pochopit v jejich komplexnosti.
Chci-li pracovat v privátním médiu, musím pochopit médium veřejné služby.
Chci-li pracovat v médiu veřejné služby, musím pochopit styl práce privátního subjektu.
Čím úžeji se chci specializovat, tím více znalostí o celku musím mít.
Doporučená nebo povinná literatura
Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001 Sb; Tiskový zákon 46/2000 Sb; Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb;
www.radiotv.cz
www.digizone.cz
www.omd.cz
www.ceskamedia.cz
www.mediar.cz
www.louc.cz ...
Hodnoticí metody a kritéria
aktivita na přednáškách 20%
test 60%
ústní zkouška 10%
Poznámka
kontakt:
fricovak@centrum.cz
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 09:50–13:05 | Kateřina FRIČOVÁ | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
od 10.10.2018 | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - magistr-1819 (povinný předmět)
- Produkce - magistr-1819_1_rok (povinný předmět)