Šíření audiovizuální tvorby 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305SAT2 | ZK | 3 | 24S | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o vlastní činnosti distribuční organizace a naučit je samostatně připravit strategii a rozpočet distribuce zahraničního i domácího filmu.
Forma studia
Předávání praktických zkušeností pedagoga, řízený a neřízený dialog, studium podkladových materiálů
Předpoklady a další požadavky
Úspěšné absolvování předmětu Šíření audiovizuální tvorby 1.
Obsah kurzu
Seznámení s vlastní činnosti distribuční organizace, procesem distribuce filmů a klíčovými rozhodovacími mechanizmy.
- Ekonomika šíření AVT a členění výnosů a nákladů
- Výnosy vlastní filmové distribuce a jiného užití licence
- Estimace výnosu konkrétního filmu
- Ostatní výnosy spojené s filmovou distribucí - veřejné zdroje, marketingové aktivity
- Stanovení distribuční strategie a její důsledky
- Akvizice filmů - kalkulace ceny, minimální garancie, odvod licenčních poplatků
- Akvizice filmů - organizačně ekonomické zajištění - domácí, studiová, nezavislý film
- Technické a produkční náklady distribuce filmů, vliv digitalizace
- Marketingové vstupy producenta
- Marketingové vstupy distributora
- Programování filmu, vliv digitalizace
- Vnitřní náklady distribuční organizace
- Aproximativní bilance distribuce filmu
Doporučená nebo povinná literatura
Martin Kotík - Struktura a strategie multiplexu - diplomová práce
Květoslava Ničková - Distribuce uměleckých filmů - diplomová práce
Jana Sedláčková - Televizní reklama jako prostředek masové komunikace - diplomová práce
Doporučuji přečíst i některou z řady učebnic marketingu.
Filmový přehled
www.ufd.cz
Hodnoticí metody a kritéria
V průběhu semestru a několika samostatných testech se ověřije schopnost studentů odhadnout potenciál typově odlišných filmů
Absolvování zaávěrečného testu skladajícího se ze zpracování rozpočtu vybraného filmu, zdůvodnění odhadovaného výsledku a stanovení marketingové a obchodní strategie.
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 16:30–18:05 | Aleš DANIELIS | Učebna KP 330 Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - bakalář-1819 (povinný předmět)