Televizní seminář a trendy televizních formátů 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305TST1 | ZK | 3 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o základních aspektech televizního průmyslu z pohledu producenta a o obchodu s licencovanými TV formáty.
Studenti získají představu o uvažování televizních stanic při sestavování programu a o tom jak se toto prolíná do producentského uvažování, principy sledování q posuzování úspěšnosti televizních stanic a TV pořadů. Dále také specifické právní znalosti v oblasti obchodu a TV formáty (zejména opční a licenční smlouva na tv formát), diplněné o obecnější informace o fungování mezinárodního obchodu s AV díly a jejich financování. Část seminářů je věnována jednotlivým žánrům tv tvorby s důrazem na zahraniční reference a ukázky. Jsou diskutována specifika případné adaptace daného formátu. Seminář by měl motivovat studenty k producentskému uvažování nad tv tvorbou, ať už z pohledu producenta - tvůrce formátu nebo producenta, který se rozhodne o adaptaci existujícího formátu. V praktické části studenti mají za úkol vymyslet, sestavit koncept a prezentovat ideu vlastního formátu životaschopného pro jimi zvolenou TV stanici, čas vysílání, cílovou skupinu.
Forma studia
Diskuse nad dodanými odbornými texty, moderovaný dialog nad tématy danými pedagogem, diskuse s hosty na semináři. Předávání praktických zkušeností pedagoga. Vlastní kreativní činnost navazující na přednášky.
Předpoklady a další požadavky
Je vhodná obecná orientace v televizním prostředí v ČR v současnosti a znalosti z předchozího studia. Slušná základní znalosti angličtiny - studijní texty jsou částečně jen v tomto jazyce. Předmět lze zapsat bez zvláštních znalostních požadavků.
Obsah kurzu
Představení základních principů fungování televizního trhu, televizního programování, hodnocení úspěšnosti programu, financování mezinárodního obchodu s AVD a dalších aspektů filmového a televizního podnikání z pohledu producenta. Představení současných trendů v tvorbě, pořadů a žánrů. Úvod do postupů při vývoji nového audiovizuálního produktu. Specifika práce při adaptaci zahraničního formátu, vysvětlení důvodů pro takový postup, vč. právních aspektů.
Doporučená nebo povinná literatura
Výňatky z knih Budgets and Markets a Filmmaking Handbook ( Media Business School, anglicky) a další texty dodané přednášejícím. Kniha Budoucnost svobody ( Fareed Zakaria). Internetové profesní zdroje ( např. Television Business International atd.). Na přednáškách ukázky z prezentačních tiskových i AV materiálů k pořadům.
Hodnoticí metody a kritéria
Test z faktických znalostí získaných na přednáškách. / Účast na přednáškách / Vypracování esejí na dodané texty/, Skupinová tvůrčí práce ( prezentace projektu).
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 16:30–18:05 | Ivo MATHÉ | Místnost pedagogů KP Lažanský palác |
od 2.10.2018 | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - magistr-1819 (povinný předmět)
- Produkce - magistr-1819_1_rok (povinný předmět)