Displacing - společná tvorba festivalového projektu s Musrara Jerusalém

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307MFMJ Z 3 100S anglicky, česky letní

Garant předmětu

Štěpánka ŠIMLOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Václav JANOŠČÍK, Štěpánka ŠIMLOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Mutual work with the Israeli students

Deep understanding of the phenomenon of the topic of the festival

Cultural differncies

Immigration as a historical aspect

Forma studia

prezenční

Předpoklady a další požadavky

Active participation, combination of mutual and individual work.

Obsah kurzu

  1. – 12. 4. – U111,

intruduction lessons – Václav Janošík – displacing

Presentation of the festival and Musrara school - Michal Bar-Or

Mutual presentation of the participating students

Opening the theme of the festival – mutual brainstorming

Creation of working groups according to the aspects of the theme

13.-14.4. – Studio Beroun

Mutual workshop in Studio Beroun – large formate photography – portraits, scene in the studio, landscape

15.-17.4. – U111 a U1

mutual presentation of the results

reorganizing of the working groups

discussion about strategies and cultural differences

  1. 4. – 22.5. – individual work within the working groups

23-5. – 1. 6. Study trip to Jerusalem, presentation on the festival according to the proposed programme

Doporučená nebo povinná literatura

Dějiny moderního Izraele – Čejka

https://www.databazeknih.cz/knihy/dejiny-statu-izrael-1

We are displacing – Malal

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10772524533-koudelka-fotografuje-svatou-zemi/

https://video.aktualne.cz/dvtv/wall-zed-mezi-izraelem-a-palestinou-ocima-josefa-koudelky/r~0aad89d45e0f11e49b26002590604f2e/v~diskuse/?redirected=1558076050

Hodnoticí metody a kritéria

Successful result – presentation on the festival

Documentation

Essey

Poznámka

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů