Pokročilé postupy a technologie filmového zvuku 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308PPTZ1 | Z | 1 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jan ČENĚK, Viktor EKRT, Marek HART, Pavel REJHOLEC
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je prohloubit znalost posluchače se současnou problematikou vícekanálové finální zvukové mixáže celovečerního hraného filmu.
Forma studia
Kontaktní výuka. Předávání teoretických a praktických zkušeností pedagoga, dialog.
Výklad je zaměřen na vícekanálovou finální mixáž zvuku celovečerních hraných filmů.
Výklad může být doplněn nepravidelnou stáží při mixáži ve studiu Soundsquare a Studiu Virtual.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětu „Zvuková tvorba v hraném filmu a TV“ a všech odborných předmětů KZT bakalářského stupně.
Aktivní přístup k výuce, pravidelná docházka.
Obsah kurzu
Výklad je zaměřen zejména na finální mixáž zvukové složky celovečerních filmů, dotváření zvukové skladby v intencích autorských záměrů. Seminář navazuje na na předmět „Zvuková tvorba v hraném filmu a TV“.
1 Teorie mixáže celovečerního hraného filmu.
2 Klasický způsob mono a vícekanálové Dolby mixáže analogovou technologií.
3 Mixáž na DAW.
4 Rozdíl mezi Mix-Controler a Mix-Console.
5 Mixáž filmů ve vícekanálovém analogovém formátu (Dolby).
6 Mixáž filmů ve vícekanálovém digitálním formátu 5.1 (Dolby Digital).
7 Masterig finálního mixu na MOD Dolby.
8 Mezinárodní zvukové pasy. (IT, FX+M, MP)
9 Digital Cinema a zvuk.
Doporučená nebo povinná literatura
Bláha, I. (2006): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4)
Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)
Dolby Laboratories Inc. - Firemní literature Douglas Self - Audio Engineering Explained. Elsevier Inc. 2010
Kolektiv - Film a filmová technika (SNTL 1974)
Kolmer, F. - Prostorová akustika SNTL 1984
Kuna, M. - Zvuk a hudba ve filmu ( Panton 1968)
Stadtrucker, I. - Zvukové majstrovstvo ve F a TV (SPN 1977)
Webers, J. (2003): Handbuch der Tonstudiotechnik. Franzis Verlag, Poing. (ISBN3-7723-5528-5)
http://www.dolby.com/professional/index.html
http://frank.mtsu.edu/~smpte/links.html
Hodnoticí metody a kritéria
Akreditace je udělena za účast 90% z celkového počtu hodin, aktivní přístup k výuce, pravidelnou docházku a absolvování závěrečného pohovoru.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 12:20–13:55 | Jan ČENĚK | Sborovna KZT Lažanský palác |
J. Moudrý | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba - magistr-1819 (povinný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr-1819_1_rok (povinný předmět)