Realizační dílna 1. ročníku 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308RDP1 | Z | 2 | 3T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je poskytnout první orientaci v oboru, jeho možnostech a limitech a zřetelné nasměrování k pochopení smyslu a cílů budoucího studia. Tím by mělo být poznávání světa skrze filmovou tvorbu, tedy rozvoj tvořivosti a vzdělání v oborech, jež tvořily a tvoří její zdroje. Student se na konkrétním materiálu naučí, jak dotvořit audiovizuální dílo po stránce zvukově dramaturgické koncepce i z hlediska úrovně zvukového zpracování. Osvojí si schopnost spolupráce studenta ve funkci mikrofonisty se studentem ve funkci mistra zvuku na společných filmových a televizních cvičeních. Samotné realizaci předchází příprava posluchačů pro práci s mikrofony při různých způsobech natáčení, konzultace praktických situací a řešení možných problémů vznikajících při vlastním natáčení.
Forma studia
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Obsah kurzu
Úvod do studia Zvukové tvorby pro 1. ročník KZT
- představení témat, jež budou tvořit náplň studia

(myšlenky a nástroje, dramaturgie, technologie, oborová a společná cvičení)
- úvaha nad smyslem postmoderní ZT
(racionalita vs. imaginace, realismus vs. stylizace, „žánry“ ZT, konzervatismus, autonomní tvorba, moc technologie ovlivnit tvar díla)
- základní orientace v problematice současné praxe ZT
(překotný vývoj, proměna oboru a profese, devalvace (zvukových) hodnot, kult nástrojů, tvořivost vs. profesionalita)
- seznámení s organizačními trendy současné AV tvorby
(krach tradičních modelů, výroba/tvorba, chaos jako řád)
- zdůraznění kolektivního smyslu AV tvorby
(dobrodružství, ješitnost a spolupráce, latentní komplex autorství, pasivita)
- příprava na konflikt technických a emočních aspektů ZT
(fenomén protichůdnosti, past profesionality)
- pěstování schopnosti komunikace

(budování a potlačování osobnosti, udržení rovnováhy, kritické myšlení, dialog, tvorba koncepce)
- podchycení a asistence při řešení rozdílného stupně praktické a teoretické způsobilosti posluchačů
(věk uchazečů 20-30 let, odlišná prostředí a zkušenosti, SŠ, praxe)
- základy „teorie signálu“ a „praxe zvukové techniky“
(materie zvuku, dynamika & spektrum, záznam, střih a mix zvuku)
- vedení společných cvičení s KR a KDT
(podpora tvořivosti, aktivní přístup a udržení spolupráce, zodpovědnost v procesu tvorby a k výsledku)
Studenti, kteří se vrátí ze zahraničních stáží, seznámí s průběhem stáže a získanými zkušenostmi při práci se zvukem.
Doporučená nebo povinná literatura
Hodnoticí metody a kritéria
Kredit je udělen na základě:
- aktivní účast na seminářích
- kreativního přístupu v rámci diskusí nad náměty společných cvičení
- prokázání schopnosti prezentace vlastních názorů
- zpracování a prezentace seminárního úkolu
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje