Teorie zvukové tvorby 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308TZT1_KOP01 | ZK | 2 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Po absolvování předmětu je student schopný nahlédnout zvukovou složku jako součást uměleckého celku, kterým je film.
Student rozumí důvodům příchodu zvuku ve filmu jako prostředku filmového vyprávění.
Student chápe rozdíl ve vnímání zvuku reálného a reprodukovaného.
Student rozumí roli zvuku ve vztahu k diegezi ve filmu.
Forma studia
Předpoklady a další požadavky
Obsah kurzu
Cílem předmětu je seznámit studenta se zakladní problematikou zvuku ve filmu a s vlivem vývoje technologie zvukové tvorby na uměleckou stránku filmu.
- Zvuk v němé kinematografii
- Vztah obrazu a zvuku v prvních zvukových filmech
- Vliv rozvoje zvukových technologií na projev herce
- Funkce zvuku ve vztahu k obrazu
- Pojem diegeze ve zvuku
- Vliv technologických inovací společnosti „Dolby“ na rozvoj filmového prostoru
- Pojem akuzmatika ve filmovém zvuku
Doporučená nebo povinná literatura
JAKOBSON, R. - „Úpadek filmu?“, Stále kinema: antologie českého myšlení o filmu 1904-1950, Petr Szczepanik, Jaroslav Anděl (eds.). - Vyd. 1. - Praha : Národní filmový archiv, 2008
VELTRUSKÝ, J. - „Zvukové vlastnosti textu a hercův hlasový projev“, Příspěvky k teorii divadla / Sbor. stud. uspoř. a k vyd. připr. Jiří Veltruský ; Miroslav Procházka. - 1. vyd. - Praha : Divadelní ústav, 1994.
CHION, M. - „Quiet Revolution... And Rigid Stagnation“, October Vol. 58, Rendering the Real (Autumn, 1991)
SCHAEFFER, P. - „Acousmatics“, Audio Culture: Readings in Modern Music, New York: Continuum, 2006
Hodnoticí metody a kritéria
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje