Blok technických cvičení 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373BTC5 | Z | 4 | 4T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Martin BLAŽÍČEK, Eric ROSENZVEIG, Ondřej VAVREČKA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je seznámení se základními produkčními a postprodukčními nástroji audiovizuální tvorby.
Forma studia
Série praktických výukových modulů.
Předpoklady a další požadavky
Doporučeno pro všechny studenty, povinně v 3. ročníku.
Obsah kurzu
Cvičení místa a paměti
Přednáší: Ondřej Vavrečka
Médium: video/film 4-9 min.
Studentem asistovaná anamnéza místa. Student si najde a zvolí místo, které je důležité z hlediska jeho osobní či lokální historie nebo z hlediska tzv. velkých dějin. Poté provede „výzkum“ tohoto místa, který sestává se sběru paměťového materiálu (sekundárních „dokumentů“ či bezprostředních svědectví) a nalézání významového tkaniva mezi jeho složkami. Během tohoto procesu dochází k proměně studentova vztahu ke zvolenému místu a vice versa. Tato změna postoje se otiskne ve výsledném dílu. Navštívíme – pokud možno – jedno či více těchto míst, abychom společným působením jeho genia mohli být přítomni této proměně. V další fázi student volí odpovídající vyjadřovací prostředky ke zprostředkování paměti místa sestávající jak z informace tak emoce a završuje tvar. Může jít např. o dokumentaci živého zásahu do zvoleného místa, fikční reinterpretaci místa, „katalog místních pohyblivých věcí“ apod. Ve cvičení se klade důraz na schopnost samostatně interpretovat skutečnost, oživit ji osobním vkladem, péčí a vášní a zprostředkovat toto druhým.
Základy práce s RaspberryPi
přednáší: Kryštof Pešek
Rasperry Pi je otevřený univerzální mikropočítač. V krátkém dvoudenním úvodu se posluchači seznámí s možnostmi a omezeními, které tato platforma nabízí v audiovizuální praxi.
Součástí kurzu bude základní úvod do funkčnosti zařízení skrze operační systém raspbian (linuxová distribuce). Předvedeny budou možnosti využitelné pro tvorbu interaktivních instalací, univerzálního videopřehrávače, realtime GLSL renderu, webového serveru, a/v streaming serveru ale i např. radiové stanice v FM pásmu.
Kurz je určen pro začátečníky, předchozí zkušenosti s platformou nejsou podmínkou.
oficiální stánky projektu:
=== Datové struktury lidskými smysly ===
Přednáší: Jiří Rouš, Kryštof Pešek
Data jsou všudypřítomná. Ze své podstaty neforemná. Možná právě proto mohou být metamorfována do vizuálních, zvukových a všemožných jiných struktur, a stejně tak obráceně.
Různé způsoby medializace a extrahování dat nám, v pragmatickém případě, umožňují rychlé intuitivní čtení vnitřních vztahů a tendencí, jež se uvnitř datových struktur nacházejí, avšak z originální formy jejich organizace nejsou patrné.
V kontextu info-sféry lze vše, s čím zacházíme a s čím se denně konfrontujeme, chápat jako transformaci dat do formy čitelné člověku. Zde užité písmenné a číselné znaky jsou bez užití datové vizualizace jen stěží srozumitelným řetězcem bitů. Ať chceme nebo ne, data jsou podhoubím naší každodennosti, a proto, zdá se, by mohlo být prospěšné disponovat teoretickým, ale též praktickým aparátem k jejich analýze, dekonstrukci a interpretaci.
Žádný z možných nástrojů k práci s daty není ze strany přednášejících předem preferován ani zavrhován. Preference a účast posluchačů jsou prioritou.
Doporučená nebo povinná literatura
http://cas.famu.cz/wiki/index.php/blok
Hodnoticí metody a kritéria
100% účast na všech modulech, samostatně realizované projekty dle zadání pedagoga.
Webová stránka předmětu
http://cas.famu.cz/wiki/index.php/Základy_audiovizuální_technologie
http://cas.famu.cz/?p=32
Poznámka
Vznik tohoto předmětu reaguje na dlouhodobě se objevující mezery či závažné disproporce v základních uživatelských i kontextových znalostech studentů stran audiovizuálních technologií. Je určen primárně pro studenty prvního ročníku oboru Audiovizuální studia, v rámci kapacitních možností jsou vítani i ostatní studenti.
Výuka je zaměřena na pochopení souvislostí i získání výchozích praktických dovedností při práci s HW i SW při zpracování obrazu a zvuku. K této tematice existuje nespočet názorných výkladů na internetu, pro výuku jsme vybrali ty nejvhodnější z hlediska potřeb našich studentů.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:30–18:05 | Ondřej VAVREČKA | Učebna CAS 423 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - bakalář-1819 (povinný předmět)