Pískovcové skály
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
703MPS | Z | 1 | 4/D | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Otevření nových obzorů. Ukázat co skály a pohyb po nich a posezení na vrcholu s člověkem dokáží udělat. V neposlední řadě pak absolutní spolehnutí se na svého spolulezce. Přes všechny výdobytky civilizace z pohledu jištění je zde pořád tím nejpodstatnějším lidský faktor - prostě a jednoduše neudělat chybu při jištění a zároveň při lezení plně důvěřovat tomu kdo jistí - to jsou věci, které nelze popsat, je nutné je zažít.
Forma studia
Nejprve v teoretické rovině, následně pak přímo aplikované v praxi všechny níže uvedené aspekty tak, aby pohyb ve skalních městech a skalách vlastních byl radostí.
Základy bezpečného pohybu ve skalách - z pohledu ochrany přírody
Základy bezpečného pohybu na skalách - jako lezci (dle dovedností jako druholezci i prvolezci)
Dokonalé zvládnutí základních dovedností s lanem a jistícími pomůckami (jištění druholezce i prvolezce, slanění, zakládání postupového jištění a jištění vrcholového)
Základy první pomoci
Předpoklady a další požadavky
K přihlášení je nutné absolvování alespoň jednoho semestru výuky lezení na AMU.
Obsah kurzu
Stěny, vertikální pohyb i vrcholy lákaly lidstvo odpradávna a lákají dodnes. S přibývající civilizací a zrychlujícím se životním rytmem přitahují tato od civilizace odlehlá místa stále více a dávají jednu z ideálních možností „vyčištění si hlavy“ a získání nové inspirace, další motivace k rozvíjejícímu intelektuálnímu, činorodému životu.
Doporučená nebo povinná literatura
Základy horolezectví, Vladimír Procházka, Olympia, 1979
Bezpečnost a riziko na skále I. - III.díl, Pit Shubert, Freytag a Bernát, 2006 - 2010
Hodnoticí metody a kritéria
Základním podkladem pro klasifikaci bude krátká úvaha nad přínosem dané aktivity především po psychické stránce.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje