Directing Screenings 4
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
302PRO4 | Z | 2 | 26S | Czech | summer |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Learning outcomes of the course unit
Cílem projekcí je mj. vlastní reflexe, bádání a uvědomění si různorodosti, bohatství filmového vyjadřování na podkladě vesměs nestandardních filmových děl.
Rozbor by měl především obohatit - inspirovat samotného pisatele.
Mode of study
projekce, jen výjimečně diskuse s pedagogem
Prerequisites and co-requisites
Před zapsáním předmětu je nutná orientace a základní znalosti z doporučené literatury, která je uvedena ve studijních materiálech.
Course contents
Promítání filmů z filmového pásu, videa či DVD.
Každý z filmů je příznačný výjimečností svého tvůrce a jeho specifickým jazykem.
Výběr filmů je prováděn dle vkusu pedagogů a potřeb katedry režie.
Projekce však nejsou propojeny s následnou diskusí s pedagogy, i když může dojít k výjimce.
Studenti mají filmy „samozažívat“.
Recommended or required reading
DOPORUČENÁ literatura :
(k nalezení v knihovně FAMU, vřele doporučuji nastudovat , znalosti kdykoliv zúročíte, k problematice nejen k rozboru::
- D. Bordwell/K. Thompson: Film Art - An Introduction
kapitoly(neuvádím strany neb kniha vyšla v mnoha vydáních):
Style as a Formal System: Summary; Film Criticism: Sample Analyses
- M. Rabiger: Directing - Film Techniques and Aesthetics
kapitoly (neuvádím strany neb kniha vyšla v mnoha vydáních):
Seeing with a Moviemakers Eye; Aesthetics and Authorship (zejména podkapitola Form and Style); Mise en Scene
- J. Monaco: Jak číst film
Albatros, Praha 2004
kapitola Jazyk filmu: znaky a syntaxe, s.148-223 POVINNÉ; totožná kapitola, jen v jiném překladu, je v knize Sborník filmové teorie 1 Angloamerické studie (ČFÚ, Praha 1991)
zde též minimálně doporučuji kapitoly Základy filmové estetiky, Filmové žánry: Mýtus, rituál a sociodrama
- J. Valušiak: Základy střihové skladby
skripta FAMU
kapitola Podíl scenáristů (Skladebné způsoby vyprávění; Stylistické figury)
POVINNÁ literatura :
- M. Mravcová: Literatura ve filmu
Melantrich, Praha 1990
kapitola Vávra: Hrubín , s.165-186, (ukázka jednoho ze zdařilých a detailních přístupů k rozboru filmového díla)
Pro ty, co chtějí vědět mnohem víc (např. o problematice narace, stylu, autorském filmu):
- A. B. Kovács: Screening Modernism - European Art Cinema, 1950-1980
The University of Chicago Press, 2007
- D. Bordwell: Narration in the Fiction Film
The University of Wisconsin Press, 1985
Assessment methods and criteria
UDĚLENÍ ZÁPOČTU bude podmíněno podrobným rozborem jednoho libovolného filmu uváděného na projekci (minimálně 4 strany textu A4), případně (při slabé docházce, nevyhovujícím rozboru) přepracovaným rozborem či/a úspěšně zvládnutým pohovorem o problematice ostatních filmů uváděné série, včetně filmu, jehož rozbor student dodal. Pro udělení zápočtu je též nutná znalost povinné literatury, může se to stát předmětem prozkoušení.
ROZBOR se týká všech složek filmového díla a jeho poetiky (např. téma, obraz, zvuk, mizanscéna, narace, styl, forma, montáž, herectví, kontext s ostatní tvorbou režiséra, jiných autorů či s filmovou historií, jinými druhy umění, apod.) a je přínosné uvést i své subjektivní názory, ale podložené , ne pouhé dojmy či osobní averze, případně jen nadšenectví. Nejde o recenzi či anonci nebo článek z barevného časopisu nebo popis děje!
Note
-
Further information
This course is an elective for all AMU students
Schedule for winter semester 2018/2019:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Mon |
|
Tue |
|
Wed |
|
Thu |
|
Fri |
|
Date | Day | Time | Tutor | Location | Notes | No. of paralel |
---|---|---|---|---|---|---|
Tue | 18:10–20:35 | Marek BOUDA | Projection Room Lažanský palác |
lecture parallel1 |
The subject is a part of the following study plans
- Film Directing_Bachelor-1718 (required subject)