Graduate Film Production

Subject is not scheduled Not scheduled

Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
302RAF Z 17 Czech winter and summer

Subject guarantor

Name of lecturer(s)

Learning outcomes of the course unit

Student must demonstrate directing skills in the final graduation film.

Mode of study

veřejná projekce

obhajoba

hodnocení

Prerequisites and co-requisites

splněné všechny předepsané zkoušky a zápočty za první i druhý ročník Magisterského studia

Course contents

Final practical exercise by which the student completes the master's study and presents a completed work for the state exam.

Classification deadline: State final exam

Screenplay deadline: March 1

Completion deadline: April - October

Recording technology: 35mm, contact sound or post-synchronization, or combination

Pure footage: 30 minutes (cca. 860m)

Number of shooting days: 14 days

Atelier

Material: 3,294m, negative 35mm color, day work, transfer mini DV, DVD

Sound material: mg 35m for eventual transfer cca. 1000m; 5x60' DAT (or equivalent narrow band); 4 copies writable DC; 1 copy SVHS

Image technology: sound camera 35mm, MOVIECAM, large lighting

Sound technology: DAT Fostex PD 4, or Nagra IV S

Editing: 50 frequency AVID; synchronization 3 hours editing 35mm

Sound Post-production: 5 frequency post-synchronization; 2 frequency of music tranfer; 1 frequency arhcive background noise; 4 hours synchronized background noise outside Studio; 2 frequency transfer of post-synchronization or contact; 6 frequency digital sound editing; 4 frequency mix digital mixing facility; transfer of mix to 35mm mg

Transfer: day work - VHS and server to S-VHS with TC; transfer of two-band 35mm to VHS

Archiving: according to the final coproduction agreement and the Archive regulations, VHS, DVD - FAMU video library.

Recommended or required reading

Doporučená literatura:

(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)

A. Wajda: Moje filmy

J. Plazewski: Filmová řeč

J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi

J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II

E. Lindgren: Filmové umění

A. Garel, F. Porcile : Hudba a film

S. Ulver: Západní filmová avantgarda

M. Drvota: Základní složky filmu

F. Fellini: Dělat film

Rozhovory Hitchcock ? Truffaut

M. Ciment: Loseyho kniha

J. Monaco: Nová vlna

R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt

M. Čechov: O herecké technice

R. Bresson: Poznámky o kinematografu

P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor

A. Bazin: Co je to film?

Film je umění (sborník statí)

W. Kerr: Jak nepsat hru

Aristotelés: Poetika

I. Bergman: Obrázky

J. Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví

J.. C. Carriere: Vyprávět příběh

S.M. Ejzenštejn: Umenie mizanscény I, II

D. J. Novotný: Chcete psát scénář?

J. Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi

L. V. Kulešov: Základy filmové režie

J. Císař: Základy dramaturgie

F. Daniel ? M.V. Kratochvíl: Cesta za příběhy

M. Rabiger: Directing

M. Mathausová: 12 pádů scenáristiky

J. Monaco: How to Read a Film

D. Arijon: Grammer of the Film Language

K.Thompsonová a D. Bordwell: Dějiny filmu

Assessment methods and criteria

Posuzuje se :

umělecká kvalita absolventského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.

Note

-

Further information

No schedule has been prepared for this course

The subject is a part of the following study plans