Graduate Film Production
Not scheduled
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
302RMF | Z | 19 | Czech | winter and summer |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Learning outcomes of the course unit
Student must demonstrate directing skills in the final graduation film.
Mode of study
veřejná projekce
obhajoba
hodnocení
Prerequisites and co-requisites
splněné všechny předepsané zkoušky a zápočty za první i druhý ročník Magisterského studia
Course contents
Final practical exercise by which the student completes the master's study and presents a completed work for the state exam.
Classification deadline: State final exam
Screenplay deadline: March 1
Completion deadline: April - October
Recording technology: 35mm, contact sound or post-synchronization, or combination
Pure footage: 30 minutes (cca. 860m)
Number of shooting days: 14 days
Atelier
Material: 3,294m, negative 35mm color, day work, transfer mini DV, DVD
Sound material: mg 35m for eventual transfer cca. 1000m; 5x60' DAT (or equivalent narrow band); 4 copies writable DC; 1 copy SVHS
Image technology: sound camera 35mm, MOVIECAM, large lighting
Sound technology: DAT Fostex PD 4, or Nagra IV S
Editing: 50 frequency AVID; synchronization 3 hours editing 35mm
Sound Post-production: 5 frequency post-synchronization; 2 frequency of music tranfer; 1 frequency arhcive background noise; 4 hours synchronized background noise outside Studio; 2 frequency transfer of post-synchronization or contact; 6 frequency digital sound editing; 4 frequency mix digital mixing facility; transfer of mix to 35mm mg
Transfer: day work - VHS and server to S-VHS with TC; transfer of two-band 35mm to VHS
Archiving: according to the final coproduction agreement and the Archive regulations, VHS, DVD - FAMU video library.
Recommended or required reading
Doporučená literatura:
(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)
A. Wajda: Moje filmy
J. Plazewski: Filmová řeč
J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
E. Lindgren: Filmové umění
A. Garel, F. Porcile : Hudba a film
S. Ulver: Západní filmová avantgarda
M. Drvota: Základní složky filmu
F. Fellini: Dělat film
Rozhovory Hitchcock ? Truffaut
M. Ciment: Loseyho kniha
J. Monaco: Nová vlna
R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt
M. Čechov: O herecké technice
R. Bresson: Poznámky o kinematografu
P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor
A. Bazin: Co je to film?
Film je umění (sborník statí)
W. Kerr: Jak nepsat hru
Aristotelés: Poetika
I. Bergman: Obrázky
J. Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví
J.. C. Carriere: Vyprávět příběh
S.M. Ejzenštejn: Umenie mizanscény I, II
D. J. Novotný: Chcete psát scénář?
J. Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi
L. V. Kulešov: Základy filmové režie
J. Císař: Základy dramaturgie
F. Daniel ? M.V. Kratochvíl: Cesta za příběhy
M. Rabiger: Directing
M. Mathausová: 12 pádů scenáristiky
J. Monaco: How to Read a Film
D. Arijon: Grammer of the Film Language
K.Thompsonová a D. Bordwell: Dějiny filmu
Assessment methods and criteria
Posuzuje se :
umělecká kvalita absolventského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.
Note
-
Further information
No schedule has been prepared for this course
The subject is a part of the following study plans
- Film Directing - Master-1718 (required subject)
- Film Directing - Master-1718 (required subject)