Script Editing Working Seminar 2
Subject is not scheduled Not scheduled
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
303DPS2 | Z | 1 | 18S | Czech | summer |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Learning outcomes of the course unit
Cílem předmětu je provést studenty úvodními (dramaturgickými) kroky při formování díla a především podnítit vývoj jejich vlastní filmové řeči prověrkou stylů a škály jejich pravidel, prohlubováním mediální gramotnosti a interpretační citlivosti.
První semestr slouží k získávání základních filmových dovedností - zkoumání a definování žánrů v dokumentárním filmu pomocí praktických cvičení i ověřování motivací.
Těžištěm druhého semestru jsou konzultace ke vzniku scénářů, dramaturgické analýzy obhlídek, konzultace během natáčení i v konečné fázi střihu filmů.
Mode of study
Moderated and unmoderated discussions. Dramaturgical analysis of the „My Day“ and „The Day of Another“ exercises. Dramaturgical analysis of literary bases - subject matter and screenplay. Inspection dramaturgical analyses. Dramaturgy of edited versions. Analysis of film samples of previous student works in the Documentary Dept. Comparative analysis of literary bases and finished works.
Prerequisites and co-requisites
Each participant is asked of, at least, a desire for discussion and creative fulfillment of the exercises. Student - future documentary filmmakers are to develop their individuality = be bubbling with ideas, contribute to topics, provoke discussion and develop themselves individually. Prior to the completion of the summary film, each will defend WHAT, WHY and HOW they decided to shoot.
Course contents
Dramaturgický seminář I. ročníku je zaměřen na interaktivní provedení základy tvorby autorského dokumentárního filmu.
Od postupného ověřování vnitřních motivací k tvorbě, přes reflexi tématu v připravovaném filmu až po promýšlení důvodů a možných významů díla ve společenských souvislostech.
Vedle společné dramaturgické analýzy literárních podkladů ? námětů, scénářů, jsou nezbytnou součástí i jednoduchá individuální filmová cvičení - „Můj Den“ a „Den druhého“. Kombinace teoretických a praktických podnětů, intenzivní formou, studenty připraví na realizaci klauzurních cvičení „Můj Pohled“ a „Autorská reportáž“.
Recommended or required reading
Bazin, André : Co je to film?; Československý filmový ústav; Praha; 1979
Bresson, Robert: Poznámky o kinematografu; Dauphin; Praha; 1998
Carriére, Jean-Claude: Vyprávět příběh; NFA; Praha; 1995
Ejzenštejn, Sergej: O stavbě uměleckého díla; Československý spisovatel, Praha, 1963
Gauthier, Guy: Dokumentární film, jiná kinematografie; AMU a Ji hlava; Praha; 2004
Monaco, James: Jak číst film; Albatros ; Praha; 2004
Nichols, Bill: Úvod do dokumentárního filmu; AMU; Praha; 2010
Truffaut, Francois: Rozhovory Hitchcock- Truffaut; ČSFÚ; Praha; 1987
McLuhan, Marshall: Jak rozumět médiím; Odeon; Praha; 1991
Assessment methods and criteria
Credit is awarded based on:
- comprehensive participation during the group discussions
- competion of assigned exercises
- completion of all required literary bases for prepared films.
Further information
No schedule has been prepared for this course