Analysis of Internet content and its audience
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
305AIO | Z | 3 | 28S | Czech | summer |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Learning outcomes of the course unit
V rámci kurzu se seznámíte se současnou praxí analýzy internetového obsahu a jeho publika. Dozvíte se, jak se vyhodnocuje kvalita videí (a článků) a jak se pracuje s cílovými skupinami, a to na základě jak tvrdých dat, získaných z webové analytiky, tak výsledků kvalitativních a kvantitativních uživatelských testů.
Kurz bude zaměřen převážně prakticky a budeme v něm o daných tématech hodně diskutovat.
Sami si vyzkoušíte analýzu vybraných pořadů internetové televize Stream.cz nebo Mall.tv a doporučení pro jejich případnou úpravu, včetně vyhodnocení optimální cílové skupiny.
Mode of study
přednáška, diskuze, exkurze
Prerequisites and co-requisites
Znalost Excelu alespoň na úrovni práce s kontingenčními tabulkami.
Course contents
Tematické okruhy kurzu (pořadí jednotlivých přednášek, zejména pak exkurzí ve firmách, se může měnit v závislosti na aktuálních potřebách)
1.Úvod do předmětu – Proč je důležité znát chování uživatele/diváka? Kolik a jaká data se v současnosti sbírají o uživatelích na webu? V čem nám data pomáhají a na co jsou naopak krátká?
2.Získávání, úprava a vizualizace dat. Jakou úroveň detailu potřebuje znát analytik, jakou šéfproducent a jakou dramaturg? Jak to zařídit, aby si všichni porozuměli? - Práce s databázemi (např. SQL), statistickými nástroji (např. R, SPSS) a vizualizačními nástroji (např. Tableau).
3.Příliš mnoho obsahu a jak se v něm vyznat. Kategorizace, doporučování a cílení na uživatele.
4.Segmentace uživatelů. Na základě čeho se dají uživatelé segmentovat? Co všechno víme/smíme vědět o uživatelích webu a jak je to v současnosti s ochranou osobních údajů na internetu (GDPR)?
5.Jak měřit kvalitu obsahu? Klíčové metriky a nástroje pro kvalitativní analýzu.
6.Obsahová analýza textu. Jaký je vztah psaného textu k videu a jak se oba formáty doplňují?
7.Obsahová analýza videa. Jak s daty pracuje Stream.cz, Mall.tv a nebo Netflix?
8.Úloha uživatelského testování v online světě. Kvalitativní a kvantitativní výzkum internetového video obsahu.
9.Návštěva Millward Brown – jakou roli hraje uživatelské testování v přípravě reklamních kampaní, jak moc se liší výsledná podoba reklamy od původního briefu?
10.Návštěva Plzeňského prazdroje – jak probíhá vývoj digitálních kampaní z pohledu zadavatele? Jak dlouhá je cesta od komunikačního briefu k finální exekuci?
11.Návštěva Seznam.cz – jakou roli hraje uživatelské testování v přípravě nových pořadů a seriálů?
12.Návštěva Mall.tv – jak se staví internetová televize na zelené louce? Jak se pracuje s cílovými skupinami na saturovaném konkurenčním trhu?
13.Prezentace studentů 1
14.Prezentace studentů 2
Recommended or required reading
.
Assessment methods and criteria
•Aktivní účast na hodinách, tj. zapojování se do debaty.
•Vypracování analýzy vybraného internetového obsahu a jeho cílové skupiny.
•Prezentace výsledků v délce cca 10 minut.
Note
Jakub Šiler je absolventem katedry Sociologie FF UK. 6 let pracoval v marketingovém výzkumu trhu, poté jako Analytik obsahu ve firmě Seznam.cz, a to převážně pro redakce Stream.cz, Seznam Zprávy a Proženy.cz.) a v součanosti na stejné pozici ve startupovém projektu Mall.tv pro e-commerce skupinu MallGroup.
Schedule for winter semester 2018/2019:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Mon |
|
Tue |
|
Wed |
|
Thu |
|
Fri |
|
Date | Day | Time | Tutor | Location | Notes | No. of paralel |
---|---|---|---|---|---|---|
Thu | 17:20–18:55 | Jakub ŠILER | Room No. 334 Lažanský palác |
lecture parallel1 |
The subject is a part of the following study plans
- Production - Bachelor-1819 (optional subject)
- Production - Master-1819 (optional subject)
- Production - Master-1819 (optional subject)