Studio of Photography and New Media 3
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
307EAPNM3 | ZK | 4 | 28S | Czech | winter |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Learning outcomes of the course unit
Téma a zadání
Každý semestr je definován tématem, od kterého se odvíjí skladba hostů, workshopů a obsah diskuzí. Téma pomáhá rozeběhnout semestr, udržovat soustředění a motivovat dialog.
Člověk a technologie, výroba, utopie, filter bubbles, edukativni obrat, participativní praxe, exkurze, budoucnost práce
Zadání si každý student důsledně hledá sám. Definování vlastních zájmů, autentických problémů, neopakovatelné citlivosti je základem práce umělce, studenta umění v této snaze podporuje kolektiv ateliéru. Klíčovým momentem v každém semestru je uvědomění si vakua, absence zadání, nutnost dohledat ve své zkušenosti nebo zájmu vlastní problém, ze kterého se dalším zkoumáním stane zadání.
Výzkum, práce a cloud
Studenti jsou vedeni k uměleckému výzkumu jako zdroji témat i hloubce porozumění konkrétnímu problému. Umělecký výzkum je založen na hledání informačních a inspiračních zdrojů, dohledávání přesných detailů i obecných souvislostí. Umělecký výzkum je zároveň pracovním procesem založeném na neustálém sebevzdělávání, v prostředí atelieru e toto vzdělávání přirozeně aplikovatelné na celý kolektiv.
V ateliéru hledáme způsoby uvědomování si a uchopení přítomnosti. Proces je ve vzdělávání důležitější než dílčí výsledek. Cílem ateliérové debaty je naučit studenty mluvit nad rozpracovanými projekty, připustit si možnost změnit část své práce na základě zpětné vazby, nesoustředit se na konkrétní představu výstedku.
Prací se rozumí aktivní zabývání se aktuálním projektem. Práce může mít různé podoby: čtení, psaní, pozorování, přemýšlení, shromažďování (textového, vizuálního, fyzického) materiálu, fotografování, natáčení, práce se sérií fotografování, editování videa, práce ve 3d programu, telefonování, instalování...
Cloud je pamětí ateliéru. Zdroje, literatura, nápady, odkazy, které zazní na ateliérové schůzce jsou zaznamenávány v cloudu, kde zůstávají dostupné.
Mode of study
Analýza konkrétních cvičení, promítání prací, jež mají souvislost s tématem,
samostatná tvůrčí práce
Prerequisites and co-requisites
General knowledge of visual art and photography
General knowledge of modern visual arts theory
Analytical abilities
Creativity
Course contents
Annotation
The photography and new media studio is an environment for communication, discussion, investigation, experiment and development of thought. The studio is oriented to a comparison of photography and new media which are understood as static and digital images, and installations in the context of contemporary art with emphasis on a whole scale of the potential for the distribution of photography and arts in the widest social context. Students are guided to uncovering and refining their own artistic language using proper procedures and technology - always with an emphasis on present issues and possibilities.
Studio
The studio defines it composition. The arrival of each freshman or departure of each graduate changes it. The basis of instruction is dialog, sharing of information, observation and feedback; between the students and the instructor, guest and students, among the students themselves. The studio is a small social community in which analogies among social, political and economic events can be investigated.
Student
Attends meeting and events in the studio
Carefully looks for their own motivation
Is interested in that which interests him
Is aware of their own responsibility
Attempts to identify new things
Instructor
Learns to teach others to learn
Initiates dialog
Is critical, is open to criticism
Enables communication, collaboration
Supports research
Attempts to identify new thing
Guests
Guests invited to the studio bring new impulses and open the studio up to arts operations or real social situations.
Methods
Topic, research, papers, assignment
Consultations (individual, group)
Guests, presentations, debate
Summary exams
Excursions, outings
Library, museums, galleries
Google, Youtube
Recommended or required reading
Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,
Los Angeles a London: University of California Press, 2001
Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,
Cambridge and London, 2006
Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University
Press, New Haven 2008
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004
Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002
Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames
Hudson, 2004
Císař, Karel (ed): Co je to fotografie? Herrmann a synové, Praha 2004
Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art
since 1900, London: Thames & Hudson, 2004
Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,
1996
Grygar Štěpán, Konceptuální umění a fotografie, Praha, AMU, 2004
Petříček Miroslav: Myšlení obrazem, Herrmann a synové, Praha 2009
Silverio, Robert: Postmoderní fotografie, Praha: AMU, 2007
Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003
Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern
Art, 2007
Assessment methods and criteria
Účast na schůzkách (max 2 absence) 70%
Plnění dílčích zadání 20%
Účast na exkurzích a výjezdech 10%
Note
Hynek Alt (1976) je vizuální umělec a fotograf, který se zaměřuje na konceptuální přístup a zkoumání
fotografického média. Vystudoval fotografii na pražské FAMU a Visual Research Lab na State University of New York. Svá díla koncipuje převážně do prostoru galerie, který pojímá jako svébytný celek. Vedle toho se věnuje také pedagogické činnosti. V letech 2008 až 2016 vedl společně s Aleksandrou Vajd ateliér fotografie na UMPRUM v Praze.
Schedule for winter semester 2018/2019:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2018/2019:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans
- Photography EN - Bachelor-1819 (required optional subject)