Real-time programming in artistic practice 2
Subject is not scheduled Not scheduled
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
373RTP2 | Z | 1 | 12S | English, Czech | winter |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Learning outcomes of the course unit
Smysl předmětu je individuální vhled posluchačů do problematiky programování v reálném čase (tzv. live-coding) v podobě samostatně realizovaného audiovizuálního díla. Posluchači předmětu samostatně navrhnou, rozvinou a realizují audiovizuální dílo na základě strategií live-coding v programovacím jazyce dle své volby (SuperCollider, MAX, PureData, C), které veřejně provedou na závěr kurzu v zimním semestru.
Mode of study
Práce posluchačů má charakter uměleckého výzkumu. Každý z posluchačů bude rozvíjet svůj tvůrčí koncept individuálně s podporou lektorů, jednotlivé koncepty budou dále diskutovány v průběhu semináře, který se bude konat 1x za měsíc v rozsahu 4 hodiny. Na závěr kurzu posluchači představí veřejně výsledné dílo a poskytnou jeho dokumentaci v podobě textu, softwarového prototyu, video/audio záznamu a fotografií, která bude zveřejněna on-line.
Prerequisites and co-requisites
Advanced knowledge of the selected programming language, or the modular environment (SuperCollider, MAX, PureData, C). The purpose of the course in not in the instruction of computer languages.
Course contents
Umělecký výzkum vybraného problému s využitím real-time programování. Témata k realizaci jsou: osobní interface pro real-time programování, vývoj jednoduchého podpůrného hardware, kódování v 3D prostoru, performativita a prvky improvizace, práce s audiovizuálním tokem dat, nebo s akustickým nástrojem.
Recommended or required reading
McLean, Alex ed.. Proceedings of the first ICLC, ISCRiM 2015
Collins, N. Live Coding and Music Listening. Article. Durham University, Department of Music, 2015
Yee-King, M. Matthew Yee-King and Finn Peters livecoding SuperCollider and alto flute 22nd March 2011
Wilson, Peter Niklas. Hear and now: úvahy o improvizovanej hudbe. Bratislava: Hudobné centrum, 2003.
Assessment methods and criteria
Aktivní účast, provedení díla a jeho dokumentace na závěr 2. semestru (ZS 2016).
Note
Výuka bude probíhat modulárně, 4H/měsíčně
Further information
No schedule has been prepared for this course
The subject is a part of the following study plans
- Audiovisual Studies - Bachelor - 1819 (required optional subject)
- Audiovisual Studies - Master - 1819 (required optional subject)
- Audiovisual Studies - Master - 1819 (required optional subject)