Dějiny a analýza novodobých akustických umění 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101DANA3 | Z | 3 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Více teoreticky zaměřené dvousemestrální studium se orientuje na celkový,
základní i pokročilý vhled do problematiky vztahů technologie a umění v širokém
slova smyslu, zejména pak partikulárních vztahů technologie a hudby v perspektivě
historických reálií přibližně posledních 120 let.
Silný akcent je kladen na čtení textů z oblasti rozmanitých vztahů hudby a
technologie digitálního věku a to jak z aktuální, tak historiských perspektiv.
Dalším akcentem je zorientování se v problematice probíhajících tvůrčích
i teoretických diskurzů napříč druhy a žánry, které je možné považovat za sónické.
Vedle soudobé vážné hudby v tradičním slova smyslu se jedná o vhled do světa
soundartu (zvukové instalace apod.), net-artu (digitální umění v globálních sítích) a
dalších forem současého umění, v nichž tradiční estetická i historiografická měřítka
ztrácejí svůj pojmový aparát.
Forma studia
přednáška zakončená krátkou esejí
Předpoklady a další požadavky
Znalosti na úrovni absolvovaného bakalářského studia
Obsah kurzu
PONDELI, 9:00 - 10:30, LAB 019
Téma ZS 2019 - analýza vybraných kompozic z pohledu hudebně technologické interakce
7. 10.
Masterclass Pierre Alexandre Tremblay
Asinglewordisnotenough pro violoncello a live electronics
Pro všechny zájemce bude vypsán samostatný modul.
14. 10.
Gesture & Jazz
Jan Maresz: Metallics (1995)
21. 10.
Staré formy v elektronickém hávu
Pierre Boulez: Anthemes II.
28. 10.
Státní svátek
4. 11.
Houslový prostor
Michal Rataj: Souvětí II. Pro dvoje housle a live electronics
11. 11.
Hudební divadlo z rádia...
Heiner Goebbels: Osvobození Promethea
18. 11.
Hudební divadlo z poezie
Miguel Azguime: Salt Itinerary
25. 11.
přednášková cesta Tallin (náhrada výuky dle domluvy)
2. 12.
Gesto a Drone
Bernard Parmegiani: De Natura Sonorum
Elianne Radique
9. 12.
Zvuková polyfonie
Alvin Curran: Un altro ferragosto
16. 12
Ambientní vesmír
Monty Adkins: Water's Edge
Doporučená nebo povinná literatura
Texty povinné literatury budou poskytnuty na počátku semestru.
MONTY ADKINS, RICHARD SCOTT, PIERRE ALEXANDRE TREMBLAY:Post-Acousmatic Practice: Re-evaluating Schaeffer’s heritage.
Zvukem do hlavy. NAMU 2012
MUSIC BEYOND AIRPORTS. Appraising ambient music.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast v diskusi na přednáškách, znalost repertoáru.
Zhotovení kvalitního texty v délce max 10 normostran reflektujícího danou problematiku.
Poznámka
detailní info: www.michalrataj.com/vyuka
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:00–10:30 | Michal RATAJ | LAB Lichenštejnský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba-specializace elektroakustická hudba (Mg) (povinný předmět hlavní)
- Obor Skladba-specializace skladba (Mg) (povinně volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr-1819 (povinně volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr-1819_1_rok (povinně volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_2ročník (povinně volitelný předmět)