Instrumentace II. 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101INII1 | Z | 3 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Zdeněk BARTOŠÍK, Slavomír HOŘÍNKA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Rozvíjení znalostí a barevné představivosti. Individuální přístup podle zaměření studenta.
Forma studia
Kombinace předášky a praktického cvičení 2 hodiny týdně.
Předpoklady a další požadavky
Znalosti na úrovni předchozích semestrů.
Obsah kurzu
Povinný předmět navazující na výsledky předchozího studia instrumentace.
2018
- Hudba a prostor
Claude Debussy: Prélude à l'après-midi d'un faune (1894)
Gustav Mahler: 3. Symfonie (1893-96), 3. věta
Dallapiccola, Luigi (1904-1975): Piccola Musica Notturna (1961)
Charles Ives: Robert Browning Overture
Karlheinz Stockhausen: TRANS for orchestra (1971)
Nørgård, Per (1932): Symphony No. 2 (1972-1975)
Takemitsu, Toru (1930-1996): November Steps
- Limitovaná orchestrace
Morton Feldman: Structures; On Time and the Instrumental Factor
- Instruktivní skladby
Helmut Lachenmann: Ein Kindersipel
Slavomír Hořínka: Morava usíná
Doporučená nebo povinná literatura
Adler, Samuel. The Study of Orchestration. New York: Norton, 1989.
Augoyard, Jean-François – Torgue, Henry. Sonic Experience: a Guide to Everyday Sounds. Montreal: McGill-Queens universiry Press, 2011.
Brech, Martha – Paland, Ralph (eds.). Kompositionen für hörbaren Raum: Die frühe elektroakustische Musik und ihre Kontexte = Compositions for Audible Space: The Early Electroacoustic Music and its Contexts. Bielefeld: transcript Verlag, 2015.
Del Mar, Norman. Anatomy of the Orchestra. London: Faber and Faber, 2009.
Gieseler, Walter – Lombardi, Luca – Weyer, Rolf-Dieter. Instrumentation in der Musik des 20. Jahrhunderts. Celle: Moeck, 1985.
Ivan Kurz a kol. Orchestrace jako otevřený proces I.-III. AMU, Praha: Triga, 2009.
Rasmussen, Karl Aage - Laursen, Lasse. The Idiomatic Orchestra [online]. 2015. [cit. 2017-10-28]. Dostupné z: http://theidiomaticorchestra.net.
Rataj, Michal – Hořínka, Slavomír – Trojan, Jan – Dvořák, Tomáš. Zvukoprostor – Prostorozvuk. Praha: Nakladatelství AMU, 2018.
Rychlík, Jan a kolektiv: Moderní instrumentace. Panton, Praha 1968.
Sciarrino, Salvatore. Le figure della musica: da Beethoven a oggi. Milano: Ricordi, 1998.
Špelda, Antonín. Akustické základy orchestrace. Praha: Panton, 1967.
Partitury analyzovaných děl, speciální literatura o technice a zvukových možnostech jednotlivých nástrojů.
Hodnoticí metody a kritéria
zápočet ná základě předložených partitur a ústního prověření znalostí
Webová stránka předmětu
http://katedraskladby.hamu.cz/
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 15:20–16:50 | Slavomír HOŘÍNKA | Učebna Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba-specializace elektroakustická hudba (Mg) (povinně volitelný předmět)
- Obor Skladba-specializace filmová hudba (Mg) (povinně volitelný předmět)
- Obor Skladba-specializace skladba (Mg) (povinný předmět hlavní)