Hra na hoboj 7
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106HOB7 | Z | 14 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jana BROŽKOVÁ, Liběna SEQUARDTOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky
V tomto předmětu je již perfektní zvládnutí všech stránek hry na hoboj nutností. Jedná se o prstovou techniku, intonaci, rytmus, dechovou a tónovou kulturu. Prohlubují se znalosti o interpretaci a pódiovém vystupování. Studium se orientuje na skladby , které jsou pro koncertní činnost nezastupitelné.
- Výuka psychologie pódiového vystupování, praktická pódiová činnost
- Výuka interpretačních hledisek, hledání osobitého a přitom klasickou interpretaci dodržujícího názoru studenta na interpretaci
- Přednesy M. Shinohara, I . Yun , P .Méfano , O. Mácha, L. Berio - nutnost perfektního technického osvojení, pak uvolnění do interpretačních možností
Forma studia
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
Předpoklady a další požadavky
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
Obsah kurzu
Do předmětu Hra na hoboj 7 jsou na základě přijímacího řízení přijati pouze studenti, kteří nemají ve své hře na nástroj zjevné problémy, jsou vybaveni velmi dobrou prstovou technikou, kvalitním tónem, intonací a hlavně se u nich projevuje velmi dobrá hudební představivost opřená nejenom o talent , ale také o znalosti. Tento talent je uchopen jako ojedinělý a proto je s ním zacházeno tak, aby se v průběhu studia rozvíjel právě do své individuality. Je praktikován princip odborné konfrontace názorů na interpretaci studenta s názory profesorů. Pokud student nevybočuje ve svých názorech z možných mantinelů, je mu ponechána jeho představa, v opačném případě se s touto představou pracuje tak, aby těmto zaběhnutým pravidlům odpovídala. Součástí výuky je i intenzivní příprava na pódiové vystupování, hlavně na poli psychologickém. Je nutná znalost psychologie pódiového výstupu. Studium se orientuje na skladby , které jsou pro koncertní činnost nezastupitelné- M. Shinohara, I. Yun, P. Méfano, O. Mácha L. Berio. Repertoár se také orientuje na mezinárodní soutěže, které jsou v časovém kontextu k dispozici.
Doporučená nebo povinná literatura
M.Shinohara: Obsession
I.Yun: Piri
P.Méfano: Asahi
O.Mácha: Eirené
E.Carter: Inner Song
G.Silvestrini: Šest etud pro hoboj solo
E.Goossens: Koncert
A.Jolivet: Sérenade
Hodnoticí metody a kritéria
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
Webová stránka předmětu
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Hoboj (Mg) (povinný předmět hlavní)