Pedagogický seminář klasického tance 6
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSK6 | Z | 3 | 1T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, tzn. schopnosti zadat a vést hodinu v rámci zadání, schopnost komunikace s korepetitorem, schopnost analýzy vlastní práce i práce svých kolegů.
Forma studia
V rámci předmětu se řeší dílčí pedagogická témata, např. hudební doprovod ve výuce klasického tance, technika tance na špičkách, pedagogický odkaz významných osobností, současné tendence ve výuce. Důraz je položen na samostatnou pedagogickou činnost studentů. Především vlastní pedagogická praxe na tanečních konzervatořích a její podrobná analýza. Možnost spolupráce s hostujícími pedagogy.
Předpoklady a další požadavky
Praktické i teoretické znalosti techniky klasického tance. Základní schopnost pedagogické práce na základě získaných zkušeností z metodiky klasického tance.
Obsah kurzu
Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, tak aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky a techniky klasického tance.
Společné setkání a konfrontace studentů různých ročníků umožňuje uchopit a zpracovat zadané téma z pohledu různého stupně výuky. Studenti nižších ročníků jsou nuceni reagovat a rozebírat práci svých starších kolegů a naopak. Takto koncipovaná práce umožňuje chápat a aplikovat v praxi celou škálu prvků, vazeb, kombinací v technice klasického tance, rozvíjí kreativitu a schopnost pedagogického vnímání.
Důležitou součástí pedagogických seminářů jsou příležitostná pozvání tuzemských i zahraničních pedagogů (závisí především na finanční situaci).
Studenti mají možnost poznávat způsob práce jiných pedagogických osobností, seznamovat se s různými styly výuky, objevují nové možnosti v přístupu k pochopení problematiky výuky klasického tance.
V rámci diskuse dochází k analýze získaných poznatků.
Doporučená nebo povinná literatura
V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasický tanec, 1976 Leningrad; V. Kostrovická: 100 hodin klasického tance, 1972 Leningrad; N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha; A. Messerer: Lekce klasického tance, 1967 Moskva; W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York; S. Lifar: Traité de Danse Academique; C.W.Beaumont: Theory and Practice of Theatrical Dancing (Cecchetti Method), 1932 Londýn.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na seminářích
schopnosti samostatné pedagogické činnosti, kreativity
prezentace
Zkouška praktická.
Celkové hodnocení: 30% aktivita 30% pedagogické schopnosti 30% prezentace 10% zkouška
Webová stránka předmětu
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Pedagogika tance (Mg) (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - klasický tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání, volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - současný tanec (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - lidový tanec (volitelný předmět)