Základy tanečního managementu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107ZM1 | Z | 3 | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Obsahem kurzu je seznámení se se základními pojmy a historickým vývojem oboru, institucemi a kulturní politikou ČR, financováním tanečního umění (státní rozpočet, grantový systém, aktivní fundraising), s problematikou produkce nezávislých projektů i řízením kulturních organizací, projektovým i dlouhodobým managementem, PR, propagací i marketingem tanečního subjektu; součástí je také základní právní znalost autorských zákonů a uměleckých oborových organizací a jejich fungování.
Forma studia
Přednášky hostujících odborníků v oboru s praktickým cvičením.
Předpoklady a další požadavky
Doporučeno předchozí absolvování předmětu Základy taneční produkce.
Obsah kurzu
Obsahem kurzu je seznámení se se základními pojmy a historickým vývojem oboru, institucemi a kulturní politikou ČR, financováním tanečního umění (státní rozpočet, grantový systém, aktivní fundraising), s problematikou produkce nezávislých projektů i řízením kulturních organizací, projektovým i dlouhodobým managementem, PR, propagací i marketingem tanečního subjektu; součástí je také základní právní znalost autorských zákonů a uměleckých oborových organizací a jejich fungování.
Doporučená nebo povinná literatura
Bačuvčík, Radim: Marketing kultury
Dvořák, Jan: Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla
Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v umění.
Návratová, Jana a kol. Tanec v České republice: definice, historie, financování, legislativa, sociální problematika, školství, reflexe oboru.
Obst, Otto a kol. Základy obecného managementu
Paulovčáková Lucie: Marketing. Přístup k marketingovému řízení
Simek, Stepan S: Financing of Czech Theatre/Financování českého divadla.
Smolíková, Marta Management umění.
Svoboda, Václav: Public relations moderně a účinně
Vojík, Vladimír: Podnikání v kultuře a umění
Weinrich, H., Koontz, H. Management.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast v hodinách, vypracování anotací a rozpočtu projektu, prezentace.
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 12:30–14:00 | Lucie HAYASHI | učebna počítačová Hartigovský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Choreografie (Mg) (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - klasický tanec (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - současný tanec (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - lidový tanec (volitelný předmět)
- Obor Taneční věda (Mg) (povinný předmět hlavní)