Nonverbální divadlo-Clownerie 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109NDC2 | ZK | 5 | 8T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Rozvíjet ve svém herectví originální a neopakovatelnou komickou polohu clowna. Porovnat rozdíly mezi cirkusovým a divadelním spůsobem hraní a zkusit si také zavřenou komiku.
Propracovat dramaturgické přístupy klasických clownských výstupech.
Forma studia
Praktické semináře.
Předpoklady a další požadavky
Clownerie je určena pro široký okruh studentů interpretačních divadelních a tanečních obborů. A také pro studenty režie a choreografie, pokud mají zájem o humorné divadelní formy. Maximální počet studentů je 15.
Obsah kurzu
Pokračování v dovednostech získaných v prvním semestru Clownerie.
Studenti rozvíjí svoji čerstvě objevený charakter clowna.
Zkoušejí možnosti své masky a kostýmu.
Rozvíjí svoje herecké zkušenosti v následujících úkolech.
Partnerská hra.
?Dělení pozornosti mezi zájem o publikum, svojísvou hru a partnera na jevišti.
?Ohnisko pozornosti diváků. (Velká ? majoritní hra a Malá ? minoritní hra)
?práce ?minoritního? partnera, způsob hry sólo a v chóru.
?Společná práce na tématu ? nabídnutí a rozvíjení.
?Kostým a líčená maska
Hra s objekty
Objekt jako rekvizita ? prostředek, který manipulací prozrazuje vnitřní procesy postavy.
Objekt jako partner ? rozvíjí svět fantazie, neživým věcem dáváme vlastnosti, které ve skutečnosti nemají (souvislost s pixilovaným filmem)
Styly clownerie:
Hudební clownerie
Akrobatická
Slovní a zvuková
Rekvizitní
Parodie artistů
Doporučená nebo povinná literatura
Studijní literatura:
Tristan Rémy: Klauniády
Boleslav Polívka: Předběžný portrét
Beryl Hugill.Hugill : Bring on the Clowns
Karel Kludský: Život v cirkuse
Jacques Lecoque: The moving body.
Eugenio Barba, Nicola Savarese: Slovník divadelní antropologie
Bruce dassau:Dassau: Život a doba Rowana Atkinsona
Daniel Storm: Kdo je Mr. Bean.
Jan Werich: Úsměv klauna.
Jiří Frejka: Smích a divadelní maska
Jerzy Grotovsky: Divadlo a Rituál
Jiřina Ryšánková: Herec a pohyb.
Hodnoticí metody a kritéria
V tomto předmětu je nejdůležitějším kritériem hodnocení co největší posun ve spůsobu hry v masce clowna.
Důraz je kladen hlavně na práci v průběhu celého semestru.
Poznámka
Bez údaje.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Nonverbální divadlo (Bc) (povinný předmět hlavní)