Fundraising

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110FU ZK 2 2T česky zimní

Garant předmětu

Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Získat teoretické vědomosti a praktické dovednosti v oblasti fundraisingu v kulturní sféře.

Forma studia

přednáška, řízený dialog, prezentace projektu a vyplnění grantové žádosti

Předpoklady a další požadavky

nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu

Obsah kurzu

  1. úvod do předmětu - vymezení předmětu přednášky, vymezení základních pojmů - fundraising, marketing, grant, mecenášství, filantropie, sponzoring, privátní zdroje, veřejné zdroje, příspěvková organizace, neziskový sektor, soukromo-právní sektor
  2. fundraising - činnost fundraisera, plánování fundraisingu
  3. hlavní skupiny dárců - jejich charakteristika, dárcovství - získávání prostředků, charakter žádosti, osobní přístup a pohnutky dárce a žadatele
  4. nadace a nadační fondy, firemní nadace - charakteristika, fungování
  5. neziskové organizace - pojem, typy, příspěvkové a rozpočtové organizace
  6. dar, darování - typy, základní typy smluv, daňové zvýhodnění
  7. marketing - vysvětlení pojmu, marketingový plán a jeho součásti
  8. sponzoring, SWOT analýza
  9. finanční zdroje EU - Norské fondy, strukturální fondy (operační programy), komunitární programy - základní přehled
  10. dotační programy a granty - MK ČR, Magistrát HMP, městské části
  11. grantové programy MŠMT, Grantová agentura ČR, firemní nadace - základní přehled

Doporučená nebo povinná literatura

Přednášky a doporučené texty v průběhu přednášek.

a) Státní kulturní politika na léta 2015-2020, https://www.mkcr.cz/statni-kulturni-politika

b) Grantová politika HM Prahy v oblasti kultury a umění (Usnesení Rady HMP / červen 2006)

c) Koncepce kulturní politiky HM Prahy (Usnesení Rady HMP / 2009)

d) Martin Cikánek: Mistři výkonnostních ukazatelů II (in HIS Voice 5/2006)

Johnová Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Grada, 2008.

Kaiser M. Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Institu umění - Divadelní ústav v Praze, 2009.

Ledvinová Jana. Základy fundraisingu, České centrum fundraisingu, 2002.

Müllerová Magdalena. Podpora kultury z Evropské unie do roku 2020. Institut umění-Divadelní ústav, 1. vydání. ISBN 978-80-7008-370-3

Tauer Vladimír, Zemánková Helena, Šubrtová Jana. Získejte dotace z fondů EU. Computer Press, 2009.

Významné české skladatelské instituce. Institut Bohuslava Martinů, 2010.

Cultural Mobility Funding Guide – Czech Republic

http://www.culturenet.cz/en/news/cultural-mobility-funding-guide-czech-republic/n:25198/

www.fundraising.cz

www.forumdarcu.cz

www.programculture.cz

www.neziskovky.cz

www.sponzoring.cz

www.strukturalni-fondy.cz

www.norskefondy.cz

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě aktivity na přednáškách a zpracování a prezentace zadaného projektu.

Během semestru se vyžaduje samostatná četba a příprava prezentace na zadané téma. Celkové hodnocení se skládá z 20% aktivity na přednáškách, 40% z písemné části zkoušky a 40% z ústní části zkoušky.

Podmínky úspěšného ukončení předmětu: základní znalosti oblasti, zpracování a prezentace projektu

Poznámka

Nejsou.

Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2019/2020:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů