Performing Arts Management
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110PAM | Z | 2 | 16SS | anglicky | zimní i letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Lucie HAYASHI, Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ, Marta ŠVECOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti získají základní znalosti a informace z oblasti managementu, seznámí se se základními pojmy marketingu, ekonomie, PR a fundraisingu. V praktické části si ověří základní dovednosti při sestavování časového a finančního plánu, jednoduchého rozpočtu plánované akce, zajištění financování a propagace svých projektů.
Forma studia
semestrální kurz, modulová výuka zahrnující teoretickou a praktickou část ve čtyřech částech.
Každý modu zahrnuje 4 vyučovací hodiny kontaktní výuky (přednášky, semináře); 8 hodin individuální přípravy a zpracování zadaného úkolu, 2 hodiny individuální konzultace.
Předpoklady a další požadavky
Předmět je určen pro studenty DAMU, FAMU a HAMU v českých a anglických programech.
Obsah kurzu
Manažerské minimum - úvod do kulturního života v ČR, základní terminologie z oblasti managementu a podnikání
- úvod do kulturního života v ČR
- veřejné, nezávislé a soukromé instituce
- systém financování a podpory kultury v ČR ve srovnání se zahraničím
- systém financování a podpory audiovize v ČR a zahraničí
- vzdělávací systém v oblasti umění
- agentury, agenturní činnost
- vydavatelství, nakladatelství, produkční a distribuční společnosti
- média - veřejnoprávní, soukromá - profesní organizace - kontakty, komunikace
- produkční, producent, manažer, agent
- entrepreneurship mindset umělce
Základy ekonomie
- úvod do ekonomicko-provozní problematiky uměleckého projektu (veřejný vs. soukromý sektor, OSVČ a umělecká činnost, spolky etc.)
- základy daňové problematiky
- základní typy smluv - umělecká, DPP, DPČ, autorská, licenční, závislá činnost
- rozpočet projektu/instituce/akce/festivalu
- základy autorského práva
Základy marketingu a PR
- úvod do marketingu
- základy komunikace
- základy marketingu (základní pojmy, off line marketing, on line marketing)
- marketingová strategie a marketingový plán, marketingový mix
- propagace a PR
- mediální plán a jeho příprava
- publikum – cílová skupina
Základy fundraisingu
- úvod do fundraisingu - základní pojmy
- motivace dárce
- grantový fundraising - zdroje/programy ČR, EU, typy žádostí
- negrantový fundraising - mecenáš, dárce, sponzor - typy smluv, typy darů
- dárcovská smlouva, sponzorská a barterová smlouva
- sponzoring (vytipování možného sponzora, mecenáše), prezentace projektu (web, soc. sítě, offline prostor, crowdfunding)
Praktická část (dle specifika studijního programu studenta):
anotace projektu, plán realizace, finanční zajištění a sestavení jednoduchého rozpočtu, PR projektu, tvorba uměleckého portfolia
Doporučená nebo povinná literatura
Baskerville, D. a T.: Music Business Handbook and Career Guide
Conte D., Langley S.: Theatre Management
Copley, P.: Essentials of Accounting for Governmental and Not-for-Profit Organizations
Dohnalová, L., Boháčová, G., Štilec, J.: Mezinárodní management v hudebním sektoru (International music management)
Getz, D.: Event Studies: Theory, Research and Policy for Planned Events (Events Management)
Stein, T., Bathurst, J.: Performing Arts Management
Gillespie, B.: Self-Management for Actors: Getting Down to (Show) Business
Kolb, B. M.: Marketing for Cultural Organizations : New Strategies for Attracting Audiences
Passman, D.S.: All You Need to Know About the Music Business
Rhine, A.: Theatre Management : Arts Leadership for the 21st Century
Sargeant A., Jay E.: Fundraising management: Analysis, planning and practice
Shanda, M., Dorn, D.: Technical Management for the Performing Arts
Stein, T., Bathurst, J.: Performing Arts Management
Trommer-Beardslee, H.: Dance Production and Management Bourdieu, P.: The Field of Cultural Production
Volz, J.: How to Run a Theatre : Creating, Leading and Managing Professional Theatre
Yeoman, I.: Festival and Events Management: an international perspective,
Hodnoticí metody a kritéria
aktivní účast, zápočet za zpracování samostatného úkolu, 2 kredity/semestr
Poznámka
v přípravě
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 10:00–13:00 | Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ Lucie HAYASHI |
Učebna 2017 (HAMU) Lichenštejnský palác |
BLOK.výuka v termínech 28.2., 27.3.,24.4. a 15.5. 2020 | přednášková par. 1 |