Dialogické jednání a meditace 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202DJM2 | Z | 2 | 2T | anglicky, česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Dialogické jednání s vnitřním partnerem je psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil.
U většiny může být:
- cestou sebeobjevování, sebepoznávání, sebepřijetí a seberealizace,
- vytvářením psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci, „vodivější“ empatii,
- prožitím, poznáním a studiem principů dramatické hry,
- prožitím, poznáním a studiem nepředmětného herectví,
- cestou pochopení, „vtělení“ a uskutečnění určité výzvy, otázky, určitého úkolu, textu,
- metodikou zkoušení, hledání, vnímání, všímání si a nalézání.
Meditace spočívá v systematickém rozvíjení dovedností energického, soustředěného a všímavého zaznamenávání aktuálního prožívání. Kurz má napomoci integrovat tyto dovednosti do experimentací v rámci disciplíny dialogického jednání.
Forma studia
Seminář individuálního zkoušení ve skupině.
Předpoklady a další požadavky
Kreativní předpoklady, schopnost analýzy a reflexe. Seminář je určen pro studenty znalé základů dialogického jednání.
Obsah kurzu
Studium probíhá v šesti - až dvanáctičlenné skupině. Nedílnou součástí kurzu jsou pravidelné reflexe - metodou introspekce se adept učí pojmenovávat nejvýznamnější problémy, které plynou z jeho individuálního stavu. Reflexe jsou dále zpracovávány a vyhodnocovány.
Doporučená nebo povinná literatura
Buber, Martin: Já a ty. Olomouc: Votobia 1995.
Fink, Eugen: Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta 1992.
Chah, Ajahn (1982): A Taste Of Freedom. Bung Wai Forest Monastery
Nyanaponika Théra (1995). Jádro buddhistické meditace. Praha: DharmaGaia.
Sujiva (2006). Základy meditace vhledu. Praha: DharmaGaia.
Vyskočil, Ivan a kol. Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Brno: JAMU 2004. (Zde i další doporučená literatura.)
Sborníky KATaP a Ústavu pro výzkum a studium autorského herectví:
Dialogické jednání jako otevřená otázka. Praha: AMU 1997.
Psychosomatický základ veřejného vystupování. Praha: AMU 2000.
Hic sunt leones (o autorském herectví). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2003.
Herecká propedeutika proč, pro koho a jak? Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2006.
Hlas, mluva, řeč / Řeč, mluva, hlas. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU
Psychosomatika & Pohyb. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2008.
Osobnostní herectví - učitelství. Praha: 2010.
Autor - autorství. Praha: NAMU 2010.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou udělovány především na základě vlastního zkoušení během seminářů. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu je také průběžné psaní reflexí. Předpokládá se rovněž seznámení s doporučenou literaturou.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:30–12:30 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (M.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2leté (M.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (B.A.) (volitelný předmět)